عصر خودرو

استاندار خراسان رضوی:

ورود ۲۳۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی به خراسان

عصر بازار- استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه برخی اصرار دارند با آمار های غیر کارشناسی و ناصحیح تخریب کنند گفت: تخریب نکنید و اگر کسی می تواند کمک کند دست او را می فشاریم و حمایت می کنیم.

ورود ۲۳۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی به خراسان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، علیرضا رشیدیان شنبه شب در جلسه شورای اداری خراسان رضوی افزود: هر چند وضعیت کنونی اقتصادی با شرایط مطلوب فاصله دارد اما تلاش ها در جهت اصلاح و بهبود اوضاع است.

    وی با انتقاد از طرح برخی مطالب خلاف واقع در حوزه های مختلف به ویژه در زمینه واحدهای تعطیل شده استان اظهار کرد: در آغاز بحث اقتصاد مقاومتی و اقدامات این حوزه از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خواستیم در تعامل با فرمانداری های استان واحدهای تعطیل شده را شناسایی کند که این تعداد 576 واحد و معادل 10،3 درصد واحدهای تولیدی استان اعلام شد.
    وی گفت: اما برخی تعداد واحدهای تعطیل شده استان را 25 درصد واحدهای اقتصادی استان اعلام کردند که از این رو اعلام شد هر کس هر واحد تولیدی تعطیل شده را می شناسد در سایت مربوطه اضافه کند که در مجموع این تعداد به 605 واحد رسید.
    رشیدیان افزود: با این حال برخی در مصاحبه های خود می گویند 70 درصد واحد های استان تعطیل شده است و برخی نیز می گویند 75 درصد واحدهای تولیدی استان در حالت رکود به سر می برند.
    وی با اشاره به گزارش اخیر و مستند بخش خصوصی اظهار کرد: بر این اساس تولید صنعتی استان امسال روند رو به رشد دارد و هر چند سرعت این رشد با خواست ما و مردم منطبق نیست اما امید است سرعت و رشد بیشتری یابد و در این راستا همه تلاش می کنند.
    وی گفت: نرخ سرمایه گذاری در استان طی سه سال اخیر با زمانی که دولت درآمدهای انبوه و کلان نیز در اختیار داشت قابل قیاس نیست.

    * اختصاص 70 میلیارد ریال به طرح های اقتصادی روستایی و ورود 230 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی به استان در سال جاری
    استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه سرمایه گذاری های خوبی در حوزه اقتصادی و عمرانی در دست انجام است افزود: در سال جاری 70 میلیارد ریال به طرحهای اقتصادی روستایی اختصاص یافته که با توجه به ظرفیت های فوق العاده استان امید است این رقم تا 200 میلیارد ریال افزایش یابد.
    وی اظهار کرد: طی مهر ماه امسال چهار پروژه سرمایه گذاری خارجی با رقم بیش از 53 میلیون یورو در این استان تصویب شد.
    وی ادامه داد: طی هفت ماه امسال نیز 230 میلیون دلار سرمایه و نقدینگی خارجی به این استان وارد شده که روند رو به رشد دارد در حالی که در تمام سال گذشته این رقم 308 دلار بود.
    رشیدیان گفت: همه باید نسبت به ایجاد ظرفیت، ترغیب سرمایه گذاران و جذب سرمایه های داخلی و خارجی کمک کنند.
    وی با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی افزود: این مهم به اجرای چندین پروژه اقتصادی که از طریق سایت بهین یاب ثبت نام کرده اند خلاصه نمی شود بلکه این موضوع باید به یک گفتمان تبدیل شود.
    وی اظهار کرد: بر اساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب و سیاست های دولت تدبیر و امید، بودجه قابل توجهی برای رونق تولید در واحدهای کوچک و متوسط در نظر گرفته شده و مبلغ بسیاری نیز تاکنون تخصیص یافته است.
    استاندار خراسان رضوی گفت: از ابتدای اجرای این طرح در استان دو هزار و 664 واحد در سایت بهین یاب ثبت نام کرده اند که تاکنون یک هزار و 905 واحد به بانک معرفی شده و در مجموع دو هزار و 380 میلیارد ریال به 199 واحد صنعتی و کشاورزی پرداخت شده است.
    وی ادامه داد: علاوه برتسهیلات رونق تولید بانک های استان بیش از چهار هزار میلیارد ریال نیز تسهیلات به صورت مستقیم و آزاد به واحدهای صنعتی پرداخت کرده اند که با احتساب تسهیلات تمدید شده این رقم به بیش از 51 هزار میلیارد ریال می رسد.
    وی با اشاره به تسهیلات ویژه دولت در کاهش نرخ سود تسهیلات صادراتی به 11 درصد و برای مناطق محروم به هفت درصد و مشوق های در نظر گرفته شده از تولید کنندگان استان خواست برای ارتقای تولیدات خود با مراکز دانش بنیان همکاری و در حوزه صدور تولیدات تلاش کنند.
    وی افزود: به منظور توسعه صادرات غیر نفتی و حضور موثر در بازارهای پر رقابت بین المللی، تولید کنندگان باید به سوی تولید کالاهای صادرات محور و منطبق با استانداردهای جهانی حرکت کنند.
    رشیدیان همچنین بر ضرورت مقابله جدی و همه جانبه با قاچاق کالا در استان به منظور حمایت از تولیدات داخلی تاکید کرد و گفت: فرمانداران باید به این مهم اهتمام ویژه ای داشته باشند.
    وی با بیان اینکه بعد از اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی اولویت دوم دولت مدیریت آسیب های اجتماعی است اظهار کرد: این موضوع در خراسان رضوی با جدیت پیگیری می شود و در این راستا اقداماتی در مناطق حاشیه شهر به صورت آزمایشی در حال انجام است.
    وی افزود: در حالی که در طول دولت های قبل در حوزه شبکه فاضلاب حاشیه شهر مشهد هیچ اقدام موثری انجام نشده بود طی سه سال گذشته اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب در بیش از 300 کیلومتر از این مناطق پیمانسپاری شد.
    استاندار خراسان رضوی ادامه داد: با تشکیل سازمان امور اجتماعی کشور، این ساختار در استان ها هم فعال می شود که امید است بتواند در مقابله با آسیب ها و پدیده های ناهنجار اجتماعی موثر باشد.

    * ارتقای جایگاه فرمانداری مشهد به معاونت استانداری و فرمانداری ویژه
    رشیدیان همچنین از ارتقای جایگاه فرمانداری مشهد خبر داد و گفت: با پیگیری های صورت گرفته عنوان فرماندار مشهد به معاون استاندار و فرماندار ویژه ارتقا یافت.
    وی افزود: ارتقای ساختار این فرمانداری با توجه به گستردگی و حجم کار ضروری است بطوریکه در شهرهای بزرگ مانند تهران مجبور شدند چندین فرمانداری دیگر در دل فرمانداری تهران ایجاد کنند تا اداره شهر مناسب تر انجام شود و این اقدام برای مشهد هم ضروری و ارتقای آن قابل تقدیر است.

    * اختصاص سهم 10 درصدی اعتبارات دستگاه های اجرایی به رویداد مشهد 2017
    استاندار خراسان رضوی با اشاره به نزدیک شدن به رویداد مشهد 2017 اظهار کرد: فرصت اندکی تا این رویداد باقی مانده است از این رو همه دستگاه های اجرایی باید در زمینه وظایفی که به آنها محول شده و اختصاص سهم 10 درصدی که بر اساس مصوبه هیات دولت باید پرداخت شود اقدام کنند.

    * سیاست های کلی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب در زمینه انتخابات باید تبدیل به وظیفه و برنامه شود
    رشیدیان با اشاره به سیاست های کلی انتخابات که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است گفت: این سیاست ها هم برای برگزار کنندگان انتخابات و هم برای تمام کسانی که خود را در معرض انتخاب قرار می دهند بسیار مهم و روشنگرانه است.
    وی افزود: همه دستگاهها باید به اجرای این سیاست ها به خوبی توجه کنند.
    وی با بیان اینکه این امر نه تنها یک تکلیف اداری بلکه وظیفه شرعی است اظهار کرد: همه باید به آن پایبند باشند و تشکل ها، رسانه ها و خانه احزاب در فراگیر شدن سیاست های مزبور تلاش کنند.
    استاندار خراسان رضوی همچنین با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی خانواده از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: این سیاست ها نیز باید توسط دستگاه های اجرایی به وظیفه و برنامه تبدیل شده و بعد از مشخص شدن متولی و متکفل مربوطه اجرای آن توسط هر دستگاه سنجش شود.
    وی افزود: زمانی این سیاست ها تبدیل به عمل می شود که به صوررت برنامه درآید و همه در این راستا تلاش کنند.

    * توسعه ورزشهای همگانی و الزام دستگاه ها به پرداخت سهم تعیین شده به حوزه ورزش
    رشیدیان همچنین ضمن تبریک هفته تربیت بدنی، اقدام سال گذشته آموزش و پرورش استان در اختصاص دو هزار مدرسه به عنوان کانون ورزش محلات را ستود و خواستار اهتمام ویژه به نهادینه کردن ورزش های همگانی شد.
    وی اظهار کرد: در عین توجه به این مهم، باید در حوزه ورزش های قهرمانی نیز به صورت جدی برنامه ریزی و تلاش نمود و از ظرفیت بخش خصوصی در این زمینه استفاده کرد.
    وی با اشاره به تشکیل جلسه اخیر شورای عالی ورزش خراسان رضوی گفت: در این جلسه مقرر شد برای کسب موفقیت های راهبردی در حوزه ورزش از توانمندی های جامعه دانشگاهی، آموزش و پرورش و رسانه ها به عنوان بازوی توانمند بهره برداری شود.
    استاندار خراسان رضوی افزود: دادن نقش بیشتر به ورزشکاران زمینه موفقیت این شورا را مهیا تر و سازمان های مربوط را برای حل مشکلات مصمم تر خواهد کرد.
    وی ادامه داد: دستگاه های اجرایی مکلفند سهم پیش بینی شده در قانون را به حوزه ورزش اختصاص دهند و برای تخصیص آن برنامه ریزی کنند.

    برچسب ها