عصر خودرو

یک کارشناس بازار پتروشیمی:

نشانه های رونق در بازار شیمیایی نمایان شد

عصر بازار: تقاضای محصولات شیمیایی در هفته ای که گذشت با رشد روبه رو بود، به این ترتیب پس از دوره ای از رکود سرانجام بازار محصولات شیمیایی شاهد نشانه هایی از ورود رونق به معاملات بود.

نشانه های رونق در بازار شیمیایی نمایان شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، علی جوانمردی، کارشناس بازار شیمیایی با بیان این مطلب گفت: با توجه به اینکه رشد قیمت نفت بیش از کالاهای دیگر بر محصولات شیمیایی تاثیر گذار است، از این رو اکثر معامله گران تقاضای خود را برای خرید محصولات شیمیایی افزایش دادند.

    وی در ادامه خاطر نشان کرد: به این ترتیب جوش شیرین پتروشیمی شیراز با تقاضای بیشتری نسبت به هفته گذشته روبه رو شد، همچنین کربنات های سدیم سبک و سنگین نیز که در هفته های اخیر با حجم اندکی معامله می شد، در هفته گذشته تقاضای نسبتا مطلوبی داشت.

    این کارشناس بازار شیمیایی در ادامه با اشاره به اینکه افزایش تقاضا داده ای مثبت بر بازار شیمیایی محسوب می شود، خاطر نشان کرد: رکود در بازار شیمیایی شدت گرفته بود، اما افزایش تقاضا و همچنین ثبت تقاضا برای محصولاتی که در هفته های گذشته مورد توجه خریداران نبودند، نشانه های ورود رونق به بازار محصولات شیمیایی است.

    وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه قیمت نفت با رشد روبه رو شده است، احتمال می رود در اعلام بعدی قیمت های پایه که روز دوشنبه خواهد بود، نرخ محصولات شیمیایی نیز با افزایش روبه رو شود، از این رو رشد تقاضا در بازار محصولات شیمیایی منطقی به نظر می رسد.

    این کارشناس بازار شیمیایی در ادامه خاطر نشان می کند: احتمالا در هفته آینده نیز حجم تقاضا برای خرید محصولات شیمیایی مطلوب باشد و شاهد خروج تدریجی این بازار از رکود سنگین باشیم.

    برچسب ها