عصر خودرو

تور نفتی مادورو به کشورهای تولیدکننده عضو و غیر عضو اوپک

عصر بازار- رئیس جمهوری ونزوئلا در طی روزهای آینده برای تشویق کشورهای مختلف برای توافق بر سر کاهش تولید به کشورهای عضو و غیر عضو اوپک سفر خواهد کرد.

تور نفتی مادورو به کشورهای تولیدکننده عضو و غیر عضو اوپک
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا در طی روزهای آینده برای تشویق کشورهای مختلف برای توافق بر سر کاهش تولید به کشورهای عضو و غیر عضو اوپک سفر خواهد کرد و سفری نیز به چین، به عنوان یکی از تامین کنندگان مالی مهم ونزوئلا خواهد داشت.

    اوپک در 28 سپتامبر در الجزایر توافق کرد که تولید خود را به سطح روزانه 32.5 تا 33 میلیون بشکه کاهش دهد که اولین توافق بر سر کاهش تولید از سال 2008 تاکنون خواهد بود. نشست دوره ای بعدی اوپک قرار است روز 30 نوامبر در وین برگزار شود و جزئیات طرح کاهش تولید در آن نهایی شود.

    مادورو گفت: «من قصد دارم یک سفر روشنگرانه و البته عمیق به چند کشور تولید کننده نفت که عضو و غیرعضو اوپک هستند داشته باشم تا پیشنهادی را مطرح کنم و در نهایت به توافقی بین کشورهای عضو و غیرعضو اوپک برای تثبیت بازار نفت نزدیک شویم که به تثبیت قیمت ها کمک کند.»

    مادورو نگفت که قرار است به کدام یک از کشورهای تولید کننده نفت سفر کند.

    ونزوئلا که از طرفداران افزایش قیمت نفت است به پیوستن کشورهای غیرعضو اوپک نظیر روسیه به طرح محدود کردن تولید که توسط اوپک سازمان دهی شده خوش بین است.

    مادورو افزود: «ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه کاملا واضح گفته که وی با استراتژی فریز تولید نفت در سطح متوسط تولید امسال و حتی اگر ضرورت داشته باشد با کاهش تولید موافق است.»

    ونزوئلا که بزرگترین ذخایر نفتی جهان را در خود جای داده، امسال به دلیل کاهش سرمایه گذاری شاهد افت تولید خود بوده است. تورم شدید در این کشور آمریکای لاتین نیز موجب کاهش استانداردهای زندگی در بین کارگران این کشور شده است.

    مادورو گفته که وی به چین نیز سفر خواهد کرد که در قالب یک برنامه نفت در برابر وام در طی دهه گذشته حدود 50 میلیارد دلار به ونزوئلا وام داده است.

    برچسب ها