عصر خودرو

طی شش ماهه ابتدای سال ۹۵؛

چین عمده صادرات و واردات کشور را به خود اختصاص داد

عصر بازار- طی شش ماهه نخست سال ۹۵ عمده صادرات کشور به چین، امارات متحده عربی، عراق، ترکیه و جمهوری کره بوده و عمده واردات در این مدت از کشورهای چین، امارات متحده عربی، جمهوری کره، ترکیه و آلمان انجام شده است.

چین عمده صادرات و واردات کشور را به خود اختصاص داد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا،  طی شش ماهه نخست سال 95 میزان صادرات قطعی کالاهای غیر نفتی کشور بالغ بر 59.132 هزار تن و به ارزش 21.706 میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته افزایشی 25.46 درصدی در وزن و 2.61 درصدی در ارزش دلاری داشته است.

    همچنین میزان واردات کشور در این مدت با کاهش 8.20 درصدی در وزن و 2.61 درصدی در ارزش دلاری در مقایسه با شش ماهه ابتدای سال گذشته رو به رو بوده است که به ارقام 15.788 هزار تن و 20.308 میلیون دلار رسیده است.

    طی شش ماهه نخست سال 95 عمده صادرات کشور به چین، امارات متحده عربی، عراق، ترکیه و جمهوری کره بوده و عمده واردات در این مدت از کشورهای چین، امارات متحده عربی، جمهوری کره، ترکیه و آلمان انجام شده است.

    بر اساس این گزارش متوسط قیمت هر تن کالای صادراتی 367 دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 15.44 درصد کاهش داشته است و متوسط قیمت هر تن کالای وارداتی 1.286 دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 6.11 درصد در ارزش دلاری افزایش داشته است.

    اقلام عمده صادرات در شش ماهه نخست سال 95 شامل میعانات گازی، گازهای طبیعی مایع شده، گازهای نفتی و هیدروکربورهای گازی شکل مایع شده، روغن های سبک و فرآورده های به جز بنزین و پورپان مایع شده بودند و عمده اقلام وارداتی طی شش ماهه ابتدای سال 95 شامل ذرت دامی، لوبیای سویا، برنج، قطعات منفصله جهت تولید خودروی سواری ، وسایل نقلیه دارای موتور پیستونی درونسوز تناوبی جرقه ای – احتراقی با حجم سیلندر 2000 سی سی بوده است.

    برچسب ها