عصر خودرو

وزیر انرژی روسیه:

فریز نفتی از نظر روسیه همچنان ضروری است

عصر بازار- وزیر انرژی روسیه با بیان این که فریز نفتی همچنان ضرورت دارد گفت: طی روزهای آینده با محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک در مورد هماهنگی در بازارهای نفت رایزنی خواهد کرد.

فریز نفتی از نظر روسیه همچنان ضروری است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، الکساندر نواک  وزیر انرژی روسیه گفت، کشورش سال آینده 548 میلیون تن (11 میلیون بشکه در روز) نفت تولید خواهد کرد که رکورد جدیدی از زمان فروپاشی اتحاد شوروی به شمار می رود، اما روسیه در عین حال همچنان خواهان کاهش تولید از سوی تولید کنندگان نفت جهان است.
    روسیه، یکی از تولید کنندگان مهم نفت جهان انتظار دارد اوپک زمینه مشترکی برای محدود کردن تولید نفت بیابد. نشست دوره ای اوپک قرار است 30 نوامبر در وین برگزار شود. قرار است نواک این هفته سفرهایی را انجام دهد که از جمله سفر آخر هفته به عربستان و سفر هفته آینده به وین خواهد بود.
    وی گفت، پیشنهاداتی را در دیدار با همتای سعودی اش مطرح خواهد کرد و وی معتقد است که فریز تولید همچنان ضروری است.
    وی از بیان جزئیات بیشتر در مورد این پیشنهادات خودداری کرد. نواک در پاسخ به سوالی در مورد ضرورت فریز نفتی گفت: «بله، این موضع اصلی ماست و تغییری نکرده است.»
    نواک گفت، وی هفته آینده با محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک در مورد هماهنگی در بازارهای نفت رایزنی خواهد کرد.
    ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفته که کشورش به تولید کنندگان مهم جهان برای محدود کردن تولید خواهد پیوست.
    تولید نفت روسیه در ماه سپتامبر نسبت به ماه قبل از آن حدود 4 درصد افزایش یافته و به 11.11 میلیون بشکه در روز رسیده است. مقامات روس گفته اند مسکو فریز تولید را به کاهش تولید ترجیح می دهد اما سطحی که باید فریز در آن صورت گیرد هنوز مورد موافقت قرار نگرفته است. شرکت های بزرگ نفتی روسیه نظیر روسنفت، گازپروم نفت و لوک اویل در حال تولید نفت از میادین جدید در سال 2016 هستند.

    برچسب ها