عصر خودرو

مقام ارشد توتال:

درحال مذاکره با ایران برای سرمایه گذاری در بخش پتروشیمی هستیم

عصر بازار- معاون مدیرعامل شرکت توتال فرانسه در توسعه تجاری بخش های پالایش و پتروشیمی از مذاکره با مقام های ایرانی برای برای سرمایه گذاری در بخش پتروشیمی خبر داد.

درحال مذاکره با ایران برای سرمایه گذاری در بخش پتروشیمی هستیم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، سرژ لورک که برای شرکت در کنگره نفت و نیرو به تهران سفر کرده بود  بدون اشاره به مشخصات پروژه یا پروژه های مورد نظر این شرکت برای سرمایه گذاری در کشورمان ، افزود: ایران در تولید محصولات پتروشیمی هم اکنون پس از کشورهای چین، آمریکا، عربستان سعودی، کره جنوبی، ژاپن، هند و آلمان قرار دارد در حالی که هدفش ایستادن در جایگاه سوم جهان است.

    لورک گفت: گر چه ایران از منابع غنی نفت و گاز برخوردار است، اما دستیابی به چنین هدفی نیازمند سرمایه گذاری به ویژه در بخش بالادست، انتقال فناوری و تلاش فراوان است.

    به گفته این مقام ارشد شرکت توتال ، تامین مالی پروژه ها توسط بانک های بزرگ نیز بخش مهمی از تلاش ها است که باید صورت بگیرد. این بانک ها نیز بسیار مایلند با شرکت های بزرگ کارکنند.

    بر اساس این گزارش، عادل نژادسلیم مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس روزگذشته گفته بود قرارداد نهایی 2 میلیارد دلاری ایران و شرکت توتال فرانسه در یک پروژه الفین تا پایان امسال امضا می شود.
    دومین کنگره راهبردی نفت و نیرو روزهای 26 تا 28 مهرماه در تهران برگزار شد.

    «علی کاردر» معاون وزیر نفت در این گردهمایی با بیان این که قراردادها وارد فاز اجرایی شده اند، گفت: فراخوان اولیه برای ارزیابی صلاحیت شرکت های خارجی متقاضی حضور در مناقصه های قراردادهای جدید نفتی منتشر شده است. بر این اساس، شرکت های خارجی متقاضی باید تا یک ماه آینده اطلاعات مورد نیاز را به شرکت ملی نفت ارایه کنند.

    «مرضیه شاهدایی» معاون وزیر نفت کشورمان نیز در این کنگره گفت: پارسال 19.1 میلیون تن محصول پتروشیمی ایران صادر شد که این میزان تا سال 2020 به بیش از 65 میلیون تن افزایش می یابد.
    تولید محصولات پتروشیمی کشورمان در سال 1394 حدود 45 میلیون تن بود.

    محصولات پتروشیمی در صنایع لاستیک، پلاستیک، داروسازی، تجهیزات پزشکی، لوازم آرایشی، لوازم خانگی، ابزارآلات، رادیو و تلویزیون، کامپیوتر، قطعات مورد استفاده در وسایط نقلیه، پانل های خورشیدی و توربین های بادی کاربرد دارد.

    برچسب ها