عصر خودرو

یک مسوول در سازمان بورس خبر داد:

امکان‌سنجی تبدیل شرکت‌های تأمین سرمایۀ سهامی خاص به عام

عصر بازار: به دنبال درخواست سهامداران برخی از شرکت‌های تأمین سرمایه مبنی بر ابراز تمایل به عرضۀ بخشی از سهام شرکت تأمین سرمایه برای عموم، موضوع امکان‌سنجی تبدیل شرکت‌های تأمین سرمایۀ سهامی خاص به عام در دستور کار قرار گرفت.

امکان‌سنجی تبدیل شرکت‌های تأمین سرمایۀ سهامی خاص به عام
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از موج، بهنام چاوشی، رئیس اداره امور نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان این مطلب افزود: طبق بررسی‌های انجام شده اکثر شرکت‌های تأمین سرمایۀ مطرح در دنیا سهامی عام هستند و تقریباً تمامی سهامداران عمدۀ آن‌ها جزء نهادهای مالی فعال هستند. نکتۀ جالب توجه آن‌که سهام شرکت‌های مطرحی چون جی پی مورگان و گلدمن ساکس و مریل لینچ در حدود 70 درصد سهام شناور آزاد دارند. اکثر شرکت‌های مذکور در بورس‌ها و کشورهای مختلف قابل معامله و پذیرش شده‌اند.
    وی در خصوص مزایای این طرح بیان داشت: یکی از مزایای این طرح این است که، با توجه به درج شرکت‌های مذکور در بورس­ ها، اطلاعات و صورت‌های مالی مربوطه در دسترس عموم سرمایه­ گذاران و پژوهشگران قرار می‌گیرد که این امر باعث افزایش شفافیت اطلاعاتی می‌شود.
    چاوشی گفت: با توجه به در دسترس بودن اطلاعات و پیش بینی‌های مربوط به حوزۀ فعالیت، احتمال افزایش رقابت در خصوص جلب مشتریان توسط شرکت‌های تأمین سرمایه محتمل به نظر می‌رسد.
    بهنام چاوشی، در خصوص طرح امکان تأسیس شرکت‌های تأمین سرمایه به شخصیت حقوقی عام و خاص بر اساس مقررات فعلی بیان داشت: با توجه به بند 2 مادۀ 2 ضوابط فعالیت شرکت‌های تأمین سرمایه مصوب مورخ 15 مردادماه 86 شورای عالی بورس و اوراق بهادار امکان تأسیس شرکت­های تأمین سرمایه با شخصیت حقوقی سهامی­ خاص و عام وجود دارد.
    وی در ادامه بیان داشت: با توجه به این‌که ممکن است در زمان‌های مختلف و از بابت ظرفیت بازار سرمایه، امکان اعطای مجوزهای فعالیت بیش از حد برای شرکت‌های تأمین سرمایه وجود نداشته باشد، قاعدتاً از طریق عرضۀ عمومی اوراق مذکور، امکان سهامدار شدن بسیاری از متقاضیان فراهم می‌شود.
    رئیس اداره امور نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار متذکر شد: در حال حاضر نمونۀ اساسنامۀ موجود برای شرکت­ های تأمین سرمایه مربوط به شرکت‌های سهامی­ خاص است و بنابراین تصویب نمونۀ اساسنامه برای شرکت­ه ای تأمین سرمایۀ سهامی ­عام نیاز به تصویب هیات مدیرۀ سازمان دارد. - See more at: http://www.mojnews.com/fa/Miscellaneous/ViewContents.aspx?Contract=cms_Contents_I_News&r=1763586#sthash.QHhwzeNj.dpuf

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو