عصر خودرو

مدیر اجرای پروژه‎های کلان ایدرو تاکید کرد:

الگوی جدید قراردادهای نفتی امکان استفاده از ظرفیت خالی سازندگان ایرانی را فراهم می کند

عصر بازار- مدیر اجرای پروژه‎های کلان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: اجرای الگوی جدید قراردادهای نفتی این امکان را به شرکت‎های پیمانکاری می دهد تا از ظرفیت خالی خود برای توسعه صنعت نفت استفاده کنند.

الگوی جدید قراردادهای نفتی امکان استفاده از ظرفیت خالی سازندگان ایرانی را فراهم می کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از وزارت نفت، مسعود گل شناس با اشاره به توانمندی سازندگان ایرانی در ساخت سکوها، گفت: امیدوارم هرچه سریع تر فراز و نشیب‎های الگوی جدید قراردادهای جدید نفتی طی شود و با اجرا شدن آن از ظرفیت خالی سازندگان ایرانی بهره ببریم.

    گل شناس با بیان اینکه پس از بهره برداری از سکوی ١٧B شرکت ایزوایکو، دیگر پروژه ای برای اجرا در صنعت نفت ندارد، ابراز امیدواری کرد که به زودی پروژه های جدیدی در صنعت نفت اجرایی شوند.
    وی افزود: با امضای مدل جدید قراردادهای نفتی شرکت های پیمانکاری می توانند از باقیمانده ظرفیت‎های خود استفاده کنند. مدیر اجرای پروژه های کلان ایدرو افزود: با اینکه با تکمیل پروژه های پارس جنوبی ظرفیت تولید ایران در میدان گازی پارس جنوبی افزایش می یابد و این یک موفقیت برای کشور محسوب می شود، اما اگر پروژه جدیدی برای پیمانکاران و سازندگان تعریف نشود، به مشکل بر می خوریم.
    گل شناس ابراز امیدواری کرد که در جریان توسعه صنعت نفت و امضای الگوی جدید قراردادهای نفتی بتوان از ظرفیت خالی شرکت ها و سازندگان برای توسعه صنعت نفت بهره برد.
    وی با اشاره به اینکه بسیاری از شرکت ها از جمله مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران در ساخت سکو توانمند شده اند، افزود: شرکت ایزوایکو توان ساخت صد در صدی ساخت سکوها را دارد و در ساخت سکوی ١٧B پارس جنوبی 75 درصد ارزش کالاهای ساخته شده ایرانی هستند.
    مدیر اجرای پروژه های کلان ایدرو افزود: تنها در بخش هایی به واردات تجهیزات و کالاها اقدام کردیم که امکان ساخت آن ها در داخل وجود نداشت.
    لازم به ذکر است؛ مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) سه شنبه (27 مهرماه) دومین سکوی اقماری فازهای 17 و 18 پارس جنوبی (١٧B) را از یارد این شرکت در بندرعباس بارگیری کرد. تیرماه امسال نیز سکوی اقماری ١٨B از این یارد بارگیری و هم اکنون در موقعیت خود (خلیج فارس) نصب شده و به زودی به بهره برداری می رسد.

    برچسب ها