عصر خودرو

انتقال تکنولوژی، جذب سرمایه گذاری وگسترش همکاری های منطقه ای بامکزیک

عصر بازار- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران در دیدار با وزیر انرژی مکزیک با اشاره به مدل جدید قراردادهای نفتی و گازی کشورمان، هدف وزارت نفت را انتقال تکنولوژی، جذب سرمایه گذاری و گسترش فرصت های همکاری های منطقه ای و بین المللی با این کشور عنوان کرد.

انتقال تکنولوژی، جذب سرمایه گذاری وگسترش همکاری های منطقه ای بامکزیک
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،  علی ربیعی  در دیدار با «پدرو خواگین کولد ول» وزیر انرژی مکزیک، خواهان تبادل تجربیات میان دو کشور در بخش انرژی از جمله از طریق تبادل هیات های کارشناسی شد.

    وی در این دیدار به موضوع های رشد اقتصادی ایران در سالجاری و پیش بینی مثبت سازمانهای بین المللی نظیر بانک جهانی و صندوق بین المللی پول از شرایط حاکم بر وضعیت اقتصادی و تجاری کشور پرداخت.
    ربیعی همچنین در این دیدار پیشرفت ها و گشایش های کشور را در حوزه های نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی های تجدیدپذیر تشریح و بر آمادگی وزارت نفت ایران برای توسعه مناسبات با وزارت انرژی مکزیک تاکید کرد.
    «خواگین» وزیر انرژی مکزیک نیز در این دیدار با شرح مفصلی از اصلاحات انرژی در کشورش ، گفت: هدف اصلی از این کار رهایی از انحصار دولتی در بخش انرژی و فراهم کردن زمینه مشارکت طرف های خارجی در پروژه های بخش های مختلف حوزه انرژی، اعم از نفت گاز و انرژی های تجدیدپذیر بوده است.
    وی یادآور شد: مکزیک به دنبال برگزاری مناقصه های متعدد برای واگذاری اجرای پروژه های مربوط به شرکت های بزرگ نفت و گاز است.
    وزیر انرژی مکزیک با استقبال از افزایش همکاری های دو کشور در بخش انرژی از طریق تبادل هیات های کارشناسی، ابراز امیدواری کرد در سال 2017 بازدید رسمی از کشورمان انجام دهد.
     «علی ربیعی» 26 مهر ماه جاری به دعوت «آلفونسو ناوارته پریدا » وزیر کار و رفاه اجتماعی مکزیک در راس هیاتی به این کشور سفر کرده است.
    دیدار با وزیر انرژی، وزیر دارایی و اعتبار عمومی و رییس سازمان تامین اجتماعی مکزیک در برنامه سفر وزیر کار بوده است.

    برچسب ها