عصر خودرو

آغاز برداشت طلای سرخ در برخی مناطق کشور

عصر بازار- عضو شورای ملی زعفران گفت: برداشت نوبرانه زعفران در مناطق سرد سیری آغاز و برداشت انبوه با گل دهی محصول ظرف ۷ الی ۸ روز آینده به اوج خود می رسد.

آغاز برداشت طلای سرخ در برخی مناطق کشور
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی حسینی عضو شورای ملی زعفران  در خصوص برداشت زعفران اظهار داشت: برداشت نوبرانه زعفران در مناطق سردسیری آغاز شده و برداشت انبوه با گل دهی محصول از دهم آبان ماه به اوج خود می رسد.

    وی در خصوص پیش بینی وضعیت تولید گفت: پیش‌بینی اکثر تولیدکنندگان بر آن است که امسال با توجه به وضعیت نسبی مزارع، تولید در مقایسه با سال گذشته از شرایط مساعدتری برخوردار است.

    حسینی ادامه داد: طبق آمار وزارت جهاد کشاورزی با وجود بیش از 90 هزار هکتار سطح زیر کشت محصول در دو استان خراسان رضوی و جنوبی و متوسط تولید 3.7 کیلو در هکتار تولید در سال جاری به مرز 350 تن خواهد رسید.

    عضو شورای ملی زعفران با اشاره به وضعیت قیمت ها در آستانه فصل برداشت بیان کرد: در شرایط فعلی قیمت ها از ثبات نسبی برخوردار بوده و می توان در مقایسه با 40 روز گذشته نرخ هر کیلو محصول ،یک میلیون تومان کاهش یافته است.

    وی با بیان اینکه تا زمان عرضه زعفران نو به بازار نمی توان ارزیابی در خصوص وضعیت قیمت داشت، افزود: با توجه به آنکه در تولید این محصول از موقعیت برتری در دنیا برخوردار هستیم ،انتظار داریم که نرخ آن به رقمی برسد که برای تولید کننده و خریدار صرفه اقتصادی داشته باشد چرا که در صورت نجومی بودن قیمت ،بازارهای هدف را از دست می دهیم.

    حسینی در خصوص نوسانات قیمت همزمان با برداشت انبوه محصول عنوان کرد: نوسانات قیمت در فصل برداشت مربوط به امسال و سال گذشته نیست بلکه همه ساله در فصل برداشت قیمت ها کاهش می یابد و از این رو دلالان با ورود به عرصه و دپو کردن محصول در خانه های خود تنش و بی ثباتی در بازار به وجود می آورند که انتظار داریم با به کارگیری تمهیدات مناسب دلالان احساس ناامنی کرده و از ادامه این روند سر باز دهند.

    برچسب ها