عصر خودرو

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران:

برنده پروژه توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی ماه آینده مشخص می‌شود

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: برنده نهایی پروژه توسعه فاز ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی ماه آینده مشخص خواهد شد.

برنده پروژه توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی ماه آینده مشخص می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت، توتال از جمله شرکت هایی است که تمایل دارد در توسعه فاز 11 میدان گازی پارس جنوبی مشارکت داشته باشد.

    وی گفت، برخی دیگر از شرکت ها از چین و روسیه تمایل دارند در این پروژه نقش داشته باشند، اما برنده نهایی پروژه ماه آینده مشخص خواهد شد.

    ایران در حال توسعه 23 فاز میدان پارس جنوبی است که 13 فاز آن تکمیل شده، و انتظار می رود 5 فاز تا 27 مارس 2017 تکمیل شود. فازهای باقیمانده نیز در طی 3 سال آینده تکمیل خواهند شد. در بین این فازها، تنها کار بر روی فاز 11 هنوز آغاز نشده است. انتظار می رود که گاز تولیدی از این فاز به 56 میلیون متر مکعب در روز برسد.

    کاردر گفت، تا سال 2021 ایران نیازمند 134 میلیارد دلار سرمایه گذاری در پروژه های بالادستی است.

    در حال حاضر، شرکت توتال فرانسه به موجب یک قرارداد محرمانه مشغول مطالعه مجموع ذخایر میدان گازی پارس جنوبی است.

    ایران در حال حاضر روزانه 450 میلیون متر مکعب گاز از پارس جنوبی تولید می کند و انتظار می رود این رقم تا ماه مارس به 530 میلیون متر مکعب در روز برسد.

    ظرفیت نهایی تولید گاز میدان پارس جنوبی در سال های آینده به بیش از 700 میلیون متر مکعب خواهد رسیید و روزانه یک میلیون بشکه میعانات نیز از این میدان تولید خواهد شد.

    در حال حاضر ایران روزانه حدود 520 هزار بشکه میعانات گازی از پارس جنوبی برداشت می کند.

    برچسب ها