عصر خودرو

چشم انداز ناامیدکننده برای اینتل علیرغم افزایش درآمد

عصر بازار- اگر چه شرکت اینتل از افزایش درآمد و سود خود در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶ خبر داده، اما چشم انداز درآمدی آن برای ماه های آتی نا امیدکننده است.

چشم انداز ناامیدکننده برای اینتل علیرغم افزایش درآمد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، افزایش تقاضا برای خرید رایانه های شخصی و رشد مشاغل مبتنی بر مراکز داده و کسب و کارهای کلود باعث شد تا درآمدی خوب برای اینتل در سه ماهه سوم سال 2016 رقم بخورد.

    با این حال ارزش سهام بزرگترین شرکت تراشه ساز جهان با کاهش 5.3 درصدی در روز گذشته به 35.75 دلار به ازای هر سهم رسید.

    اینتل می گوید درآمد خود برای سه ماهه چهارم سال 2016 را حدود 15.7 میلیارد دلار پیش بینی کرده است که کمتر از پیش بینی های قبلی است و نشان دهنده کند شدن میزان استقبال از بازار رایانه های شخصی است.

    اینتل در ماه گذشته برای اولین بار پیش بینی درآمدی خود برای سه ماهه سوم سال 2016 را بعد از دو سال افزایش داد. مهم ترین تحول درآمدی اینتل مربوط به افزایش 9.7 درصدی درآمد آن از محل ارائه خدمات نرم افزارهای مبتنی بر کلود و ذخیره داده ها بوده است. این رقم در سه ماهه سوم سال 2016 به 4.54 میلیارد دلار افزایش یافته است.

    پیش بینی می شود رشد استقبال از خدمات کلود در ماه های آینده هم رشد درآمد در این بخش را برای اینتل به ارمغان آورد. در مقابل با کاهش 3.9 درصدی میزان عرضه رایانه های شخصی در سه ماهه سوم سال 2016 و تداوم این روند بازار فروش سخت افزار اینتل وضعیت خوبی نخواهد داشت. درآمد خالص اینتل در سه ماهه سوم سال 2016 به 3.38 میلیارد دلار افزایش یافته است.

    برچسب ها