عصر خودرو

ایران خواستار حضور بانک های ایرانی در فیلیپین شد

عصر بازار- سفیر ایران در فیلیپین پیشنهاد کرد بانک های ایرانی در فیلیپین فعال شوند و لند بانک فیلیپین هم در ایران فعالیت خود را آغاز کند.

ایران خواستار حضور بانک های ایرانی در فیلیپین شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، وزارت دارایی فیلیپین اعلام کرد، ایران در حال برنامه ریزی برای واردات موز بیشتر از این کشور و همچنین بررسی حوزه های سرمایه گذاری و همکاری در زمینه زیرساخت ها و انرژی فیلیپین است.

    در بیانیه وزارت دارایی فیلیپین خاطر نشان شده که ایران علاقمند به برقراری روابط اقتصادی بهتر با این کشور است.

    بر اساس این بیانیه، محمد تنهایی، سفیر ایران در فیلیپین به کارلوس دومینگوئز، وزیر دارایی این کشور گفت: «در بخش خصوصی ایران... برای مثال در زمینه موز، شرکت های بزرگی حضور دارند که همچنان به واردات موز بیشتر از فیلیپین نیاز دارند.»

    بر اساس این گزارش، تولید کنندگان موز فیلیپین، قبلا 30 درصد از تولیدات خود را به ایران صادر می کردند. اما تشدید تحریم های تجاری سازمان ملل علیه ایران موجب کاهش صادرات موز فیلیپین به ایران شده بود.

    این بیانیه حاکی است: «با لغو تحریم های تجاری، ایران یک بار دیگر می تواند به یکی از بزرگترین بازارهای موز فیلیپین تبدیل شود.»

    سفیر ایران همچنین گفته، شرکت های ایرانی علاقمند به سرمایه گذاری در فیلیپین به ویژه در بخش های زیرساخت، انتقال برق و پروژه های تصفیه آب این کشور هستند.

    تنهایی اضافه کرده که دولت ایران علاقمند به همکاری با بخش انرژی فیلیپین به ویژه در زمینه های اکتشاف نفت و تجارت فرآورده های نفتی است.

    سفیر ایران در فیلیپین همچنین پیشنهاد کرده که بانک های ایرانی در فیلیپین فعال شوند و لند بانک فیلیپین هم در ایران فعالیت خود را آغاز کند.

    دومینگوئز به تنهایی گفته که پیشنهاد فعایت لند بانک فیلیپین در ایران در راستای خدمت رسانی به فیلیپینی های مستقر در این کشور را پیگیری خواهد کرد.

    سفیر ایران همچنین در این دیدار گفته که خواهان تقویت ارتباطات بین بانک های مرکزی دو کشور به منظور هموار کردن مسیر فعالیت تجاری سرمایه گذاران ایرانی در فیلیپین است.

    سفیر ایران گفته، معاون وزیر دارایی ایران در هفته اول ماه نوامبر باری مذاکره با مقامات فیلیپینی در خصوص چهارچوب همکاری ها تهران و مانیل به این کشور سفر می کند.

    تنهایی گفته قصد دارد از رئیس کل بانک مرکزی ایران دعوت کند تا برای مذاکره در مورد همکاری های بانکی با بانک مرکزی فیلیپین به این کشور سفر کند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو