عصر خودرو

دبیرکل اکو:

قوانین دست و پا گیر مانع افزایش تجارت کشورهای عضو اکو است

عصر بازار- دبیرکل اکو قوانین دست و پاگیر را مانع افزایش تجارت کشورهای عضو اکو می‌داند و می‌گوید، رویه‌های زمان بر هزینه‌های تجارت بین کشورهای اکو را افزایش داده که باید با استانداردسازی رویه‌های عضو اکو تجارت بین کشورهای تسهیل شود.

قوانین دست و پا گیر مانع افزایش تجارت کشورهای عضو اکو است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، آکجا دبیرکل اکو در اجلاس روسای گمرکات کشورهای عضو اکو که امروز 28 مهرماه در هتل اسپیناس تهران برگزار شد، اظهار کرد: اکو اهمیت و پتانسیل زیادی در بخش‌های اقتصادی دارد که کشورهای عضو آن‌ می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

    وی با اشاره به اینکه در گمرکات کشور رویه‌ها زمان‌بر و قوانین دست و پا گیر مانع افزایش تجارت می‌شوند گفت: چنین وضعیتی هزینه‌های تجارت را افزایش می‌دهد به همین دلیل اکو می‌خواهد رویه‌ها و استانداردهای لازم را تدوین کند، در حوزه تبادلات الکترونیکی نیز می‌خواهد اقداماتی انجام دهد که پتانسیل تجارت افزایش یابد.

    وی افزود: جمعیت عضو اکو شش درصد جمعیت دنیا است، ولی در درآمد زایی 2 درصد سهم دنیا را دارد. همچنینی در حالی که هشت درصد از پتانسیل تجارت جهانی را دارد ولی در سال 2015 فقط 600 میلیارد دلار تجارت جهانی داشته است.

    او افزود: توافق‌نامه‌ تخلفات گمرکی و قاچاق کالا یکی از اهداف اکو است که شش عضو تاکنون اجرا کرده و سه عضو تصویب کرده‌اند و برنامه ما این است که کشورهای عضو اکو همگی آنرا تصویب و اجرا کنند.

    آکجا توضیح داد: در نشست روسای گمرکات کشورهای عضو اکو توافق‌نامه‌های همکاری‌های اداری نیز مورد بررسی قرار گرفته و مهمترین اقدامات اکو که منجر به افزایش تجارت می‌شود، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. همچنین حمایت از تسهیل امور مربوط به تجارت در این نشست در دستور کار است.

    برچسب ها