عصر خودرو

رییس گمرک ایران:

گسترش روابط تجاری تهران- دوشنبه در مسیر مصالح ملی است

عصر بازار- معاون وزیر اقتصاد و رییس کل گمرک ایران از آمادگی کامل کشورمان برای همکاری با گمرک تاجیکستان خبر داد و ارایه آمار، داده های اقتصادی و تجاری را کمک به رشد حجم مناسبات بین دو کشور دانست.

گسترش روابط تجاری تهران- دوشنبه در مسیر مصالح ملی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از گمرک جمهوری اسلامی ایران،  مسعود کرباسیان  امروز (سه شنبه) در دیدار یک هیات بلندپایه گمرک تاجیکستان به سرپرستی «خورشید کریم زاده» معاون گمرک تاجیکستان افزود: اینک گمرک ایران با برخی کشورهای منطقه همکاری های نزدیکی داشته و از جمله مبادله اطلاعات را به صورت الکترونیکی و برخط با آنها انجام می دهد.
    به گفته این مقام مسئول، ارایه آمار و داده های اقتصادی و تجاری، کمک به رشد حجم تجاری بین دو کشور است.
    وی آمادگی کامل گمرک ایران برای همکاری با تاجیکستان در این بخش ابراز داشت و افزود: دو ملت دارای مشترکات فرهنگی عمیقی هستند و توسعه روابط تجاری دو کشور را خواستار شد.
    کرباسیان ابراز امیدواری کرد: سند یادداشت تفاهم و پیش نویس همکاری های گمرکات دو کشور بویژه در حوزه فناوری اطلاعات (IT) و همچنین آموزش به زودی تهیه و سند اجرایی آن در دستور کار قرار گیرد.
    براساس این گزارش، «نعمت اله امام زاده» سفیر تاجیکستان در تهران نیز در این دیدار افزایش سطح روابط تجاری دو کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت :تسهیل و توسعه تجارت میان دو کشور اهمیت بسزایی دارد.
    همچنین طرف تاجیک مبادله اطلاعات و آمارهای اقتصادی و گمرکی را بین دو کشور خواستار شد که مورد موافقت رییس کل گمرک ایران قرار گرفت.
    تاجیکستان با صادرات یک میلیارد و 78 میلیون دلاری و واردات چهار میلیارد و 500 میلیون دلاری از نظر میزان تجارت خارجی کشورهای اکو (سازمان همکاری های اقتصادی) در سال 2015 در رتبه نهم قرار دارد.
    اقلام عمده صادراتی این کشور خشکبار، فرش، پشم، پنبه خام و پوست حیوانات و عمده ترین کالاهای وارداتی اش محصولات نفتی، مواد غذایی، شکر، گندم و آرد است.
    بنابر آمار سه ماهه نخست سال 2015 میلادی مرکز آمار تاجیکستان، ایران از نظر مبادلات تجاری و اقتصادی با این کشور در میان کشورهای جهان در جایگاه پنجم قرار گرفت.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو