عصر خودرو

باید تولید فولاد کشور تا سال ۱۴۰۴ به ۵۰ میلیون تن برسد

عصر بازار- وزیر صنعت، معدن و تجارت از تکمیل و افتتاح ۳۹ طرح تولید فولاد کشور در سه سال اخیر خبر داد و گفت: طبق برنامه کشور تا سال ۱۴۰۴ بایستی تولید فولاد به ۵۰ میلیون تن برسد.

باید تولید فولاد کشور تا سال ۱۴۰۴ به ۵۰ میلیون تن برسد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای معدن، محمدرضا نعمت زاده ظهر امروز در مراسم افتتاح شرکت فولاد کاوه جنوب کیش اظهار داشت: طبق برنامه کشور تا سال 1404 بایستی تولید فولاد به 50 میلیون تن برسد.
    وی با اشاره به رشد حرکت توسعه صنعت فولاد کشور بیان داشت: با افتتاح شرکت فولاد کاوه تولید این محصول در کشور به 21 میلیون تن افزایش می یابد .
    وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: تا آخر امسال 19 طرح فولادی و 13 طرح دیگر در صنعت فولاد راه اندازی می شود که با بهره برداری از این طرح ها 10 میلیون به تولید گندله، 5 میلیون آهن اسفنجی و 3 میلیون تن شمش اضافه می شود.
    نعمت زاده با بیان اینکه تا اواخر سالجاری در صنعت فولاد به یک موازنه دست می یابیم، افزود:در هرمزگان برنامه ریزی شده تا به میزان 10 میلیون تن فولاد دست یابیم.
    وی تصریح کرد: در رابطه با برنامه ریزی و راهبردی صنعت فولاد می بایست به آمایش سرزمینی توجه داشت که در این زمینه طرح هایی را که قابلیت جابه جایی و استقرار آن در کنار دریا داشت را جابه جا کردیم.
    نعمت زاده به بخش صادرات شمش فولاد اشاره و بیان کرد: در این دولت صادرات شمش فولاد از زیر یک میلیون تن به 3 میلیون رسیده است که با افتتاح فاز دوم این مجتمع به 6 میلیون تن می رسد.
    وی با اشاره به اینکه در هرمزگان طرح های متفاوت صنعت فولاد در حال اجرا است، افزود: با بهره برداری از فاز دوم فولاد جنوب کیش تولیدات گنداله به 2 و نیم میلیون تن می رسد که 75 درصد افزایش در این زمینه را شاهد خواهیم بود که تمامی آن را بخش خصوصی عهده دار است.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین به مشکلات جدی از جمله کاهش قیمت جهانی فولاد در سالهای اخیر اشاره داشت و افزود: خوشبختانه با برنامه ریزی های انجام شده در این دولت حرکت روبه رشدی را به سمت تولید ارزش افزوده در این صنعت پیش بینی کرده ایم.
    نعمت زاده در پایان ظرفیت فولاد تولید شده در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس را 4 میلیون تن عنوان کرد و بیان کرد: تکیه فولاد تولید شده در هرمزگان بر صادرات این محصول است.

    برچسب ها