عصر خودرو

معاون نخست وزیر لوکزامبورگ عنوان کرد

پروژه‌های ایران را فاینانس می‌کنیم

تجربه ۳۰ ساله لوکزامبورگ در تامین مالی اسلامی

عصر بازار- معاون نخست وزیر لوکزامبورگ از اعلام آمادگی این کشور در فاینانس و سرمایه‌گذاری ایران در زمینه صنعت فولاد و لجستیک خبرداد.

پروژه‌های ایران را فاینانس می‌کنیم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس ، «اتین اشنایدر» معاون نخست وزیر لوکزامبورگ امروز در سمینار تجاری لوکزامبورگ و ایران در تهران با بیان اینکه اکنون در آغاز راه شکل‌گیری روابط تجاری قرار داریم، گفت: مقامات دولتی دو کشور تاکنون دیدارهایی با یکدیگر داشته‌اند و امیدواریم که این دیدارها زمینه همکاری عمیق‌تر را فراهم کند.

    وزیر اقتصاد و دارایی لوکزامبورگ با بیان اینکه لوکزامبورگ کشور شناخته شده‌ای در ایران نیست، افزود: ما آمده‌ایم تا با فعالیت تجاری این روند را تغییر دهیم.

    اشنایدار با بیان اینکه لوکزامبورگ سابقه 30 ساله در زمینه بانکداری اسلامی، دارد، گفت: کشور ما بیشتر به عنوان یک تأمین کننده مالی معروف است و 30 سال در زمینه فاینانس اسلامی تجربه دارد.

    وزیر اقتصاد و دارایی لوکزامبورگ با اشاره به اینکه لوکزامبورگ کشوری پیشرو در زمینه آموزش بانکداری برای فعالان صنعت بانکداری است، تصریح کرد: براین اساس از تبادل همکاری آموزشی میان دو کشور استقبال می‌کند.

    معاون نخست وزیر لوکزامبورگ اظهار داشت: لوکزامبورگ یک قطب در حوزه‌های ICT، لجستیک، فناوری است و توانمندی‌های گسترده‌ای در زمینه هوا فضا برخوردار است.

    اشنایدر تصریح کرد: لوکزامبورگ برای فعالیت‌های مرتبط با هوا و فضا شرکت‌ها را حمایت می‌کند، به نوعی که بزرگترین کمپانی ماهواره‌ای دنیا در این کشور قرار دارد.

    وزیر اقتصاد و دارایی لوکزامبورگ با اشاره به اینکه لوکزامبورگ از موقعیت جغرافیایی خیلی خوبی در اروپا برخوردار است، گفت: به لحاظ جغرافیایی با همه کشورهای اروپایی ارتباط دارد و از این موقعیت می‌خواهیم بیشترین استفاده را داشته باشیم.

    وی افزود: شرکت‌های دانش‌ بنیان در لوکزامبورگ جایگاه مهمی دارند و دولت از آنها حمایت می‌کند.

    اشنایدر با بیان اینکه لوکزامبورگ قصد دارد، تا با همه کشورها همکاری داشته باشد، بیان داشت: اکنون برای انتقال این پیام به ایران آمده‌ایم.

    وی افزود: این کشور علاوه بر موضوع فایناس در حوزه‌های دیگر هم آماده سرمایه‌گذاری است، گفت: ما آمادگی سرمایه‌گذاری در زمینه صنعت فولاد، لجستیک و ... در ایران هستیم.

    در ادامه این سمینار کارو تلن رئیس اتاق بازرگانی لوکزامبورگ تصریح کرد: دولت لوکزامبورگ علاقه مند است تا همه فعالان اقتصادی دیگر کشورها با فعالان اقتصادی ما ارتباط برقرار کنند.

    وی با اشاره به اینکه لوکزامبورگ در زمینه حمل و نقل، لجستیک، فولاد، محیط زیست، خدمات تأمین مالی پیشرو است، بیان داشت: البته اعتقاد ما بر این است که لوکزامبورگ در فضا نسبت به زمین بیشتر می‌تواند فعالیت داشته باشد، زیرا در این زمینه پیشرو هستیم.

    تلن با ابراز امیدواری نسبت به گسترش همکاری‌های دو کشور تصریح کرد: در حال حاضر تعدادی از شرکت‌های لوکزامبورگی در ایران فعالیت می‌کنند که امیدواریم این همکاری‌ها گسترش یابد.

    رئیس اتاق بازرگانی لوکزامبورگ بیان داشت: ما آماده‌ایم در در حوزه نیرو و انرژی، بهینه‌سازی مصرف انرژی، تکنولوژی پالایشگاهی و تصفیه آب در ایران حضور یابیم.

    وی در مورد خدمات تأمین کنندگان مالی اظهار داشت: شرکت‌های فایناس آماده سرمایه‌گذاری و تأمین مالی در ایران هستند.

    برچسب ها