عصر خودرو

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی مطرح کرد

سهم درآمد بخش دریایی در کشور ۱۷ میلیارد دلار و ۴.۱ درصد GDP

عصر بازار- مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سهم درآمد بخش دریایی در همه حوزه‌های مرتبط در کشور ۱۶ تا ۱۷ میلیارد دلار و ۴.۱ درصد GDP کشور است.

سهم درآمد بخش دریایی در کشور ۱۷ میلیارد دلار و ۴.۱ درصد GDP
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، محمد سعیدنژاد امروز در مراسم افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه و همایش صنایع دریایی و دریانوردی اظهارداشت: دریا به عنوان محور اصلی برنامه ششم مورد تاکید است که امیدواریم نمایندگان مجلس در برنامه ششم به موضوع توسعه دریامحور توجه و عنایت کافی داشته باشند و در تدوین قانون برنامه ششم توسعه دریا محور در دستور کار باشد.

    سعیدنژاد ادامه داد: بعد از قانون برنامه هم باید به تدوین قانون جامع دائمی در حوزه دریا توجه کرد؛ در منطقه مکران که از عقب ماندگی مضاعفی برخوردار است و موقعیت استراتژیکی دارد تهیه و تنظیم و تدوین راهکارهای مرتبط در قالب قانونی جامع ضروری به نظر می‌رسد.

    مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: باید امکانات توسعه دریامحور فراهم شود و آنچه در حوزه صنایع دریایی داریم به سند رسمی در کشور تبدیل شود.

    سعیدنژاد ادامه داد: در حال حاضر با عبور از گردنه ظالمانه تحریم در حوزه دریا با کمترین محدودیت مواجه هستیم، همه محدودیت‌های ما در بخش دریا از بین رفته است.

    مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: براساس آخرین آمار سهم درآمد بخش دریایی اعم از حوزه‌های نفت، گاز، حمل و نقل، بنادر، شیلات و غیره 16 تا 17 میلیارد دلار و 4.1 درصد از GDP کشور است.

    سعیدنژاد گفت: باید در نگاهی همه جانبه نگاه عمومی در زمینه دریایی و حوزه‌های مختلف به صورت متوازن فراهم شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در توسعه دریامحور و تقویت بخش دریایی، توسعه دانشگاه‌های دریایی نیز ضروری است، گام‌هایی در این زمینه برداشته شده است اما کافی نیست و باید متخصصان حوزه دریایی با همکاری متولیان این صنعت در دانشگاه‌های ما تربیت شوند.

    وی به توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه صنایع دریایی اشاره کرد و گفت: برای تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان لازم است تلاش‌های افزون داشته باشیم.

    سعید نژاد به تکمیل فاز دوم بندر شهید رجایی اشاره کرد و گفت: فاز سوم در حال تکمیل است که به دو صورت فاینانس و BOT اجرا می‌شود و زیرسازی و اسکله از محل فاینانس و روسازی فاز سوم از محل BOT است.

    وی با اشاره به افتتاح هجدهمین همایش صنایع دریایی و دریانوردی گفت: این مراسم با مراسم راه‌اندازی کشتی ایران-کاشان در ایزوایکو همزمان شده است که معاون اول رئیس جمهور هم‌اکنون در بندرعباس در این مراسم حضور دارد.

    برچسب ها