عصر خودرو

شفاف سازی تخصیص ۴۰ درصدی سهام به کارکنان;

دلیل عدم فعالیت سامانه برخط در عرضه اولیه امروز

عصر بازار- مدیر عامل بورس تهران گفت: رعایت عدالت میان خریداران سهام در عرضه اولیه امروز و همچنین جلوگیری از اختلال‌های فنی در سامانه معاملات را دلیل عدم عرضه سهام آپ از طریق سامانه معاملات برخط(آنلاین) است.

دلیل عدم فعالیت سامانه برخط در عرضه اولیه امروز
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، مدیر عامل بورس اوراق بهادار تهران گفت: امروز 10 درصد از سهام شرکت آسان پرداخت پرشین برای نخستین بار از طریق بازار دوم بورس عرضه و به قیمت هر سهم 9999 ریال کشف قیمت شد که بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته همه کارگزاری ها موظف شده‌اند که 25 درصد از سهام عرضه شده آپ در روز جاری را به مشتریان آنلاین خود اختصاص دهند.

    حسن قالیباف اصل افزود: عدم عرضه سهام آپ از طریق سامانه برخط به مشتریان در روز جاری وقوع برخی مشکلات در عرضه های اولیه گذشته در این سامانه بود که گاهی به دلیل کند شدن سرعت بستر اینترنت و یا قفل شدن سامانه باعث عدم دستیابی  برخی خریداران به سهام مورد درخواست آنها و گلایه مندی آنها از متولیان بورس می‌شد.

    وی افزود: از سوی دیگر استقبال عموم خریداران در عرضه های اولیه برخی اوقات باعث فشار بر  روی سامانه معاملات و در نتیجه بروز پاره ای مشکلات فنی برای کارگزاران در فرآیند کشف قیمت می شد که برای رعایت عدالت و دسترسی عموم سهامداران در عرضه اولیه امروز تخصیص سهام از طریق سامانه معاملات برخط صورت نگرفت.

    وی با بیان اینکه شرکت های کارگزاری موظف به تخصیص سهام " آپ " حداکثر تا 1000 سهم برای هر کد معاملاتی حقیقی و حقوقی شده اند،گفت: دلیل تخصیص 40 درصد از کل سهام عرضه شده امروز به کارکنان شرکت آسان پرداخت پرشین توجه به نیروی انسانی به عنوان ثروت اصلی این شرکت و در عین حال افزایش انگیزه بیشتر برای این پرسنل بوده است. از این رو با توجه به رعایت مقررات از سوی آپ با درخواست این شرکت برای تخصیص 40 درصد از سهام در روز عرضه اولیه به کارکنان آن موافقت شد.

    قالیباف اصل با بیان اینکه بورس تهران از لحاظ پذیرش شرکت های خصوصی جدید سالی پرکار را خواهد داشت، عنوان کرد: هم اکنون 40 شرکت خصوصی جدید برای رورود به بورس اوراق بهادار تهران اعلام تقاضا کرده‌اند که برخی از آنها پذیرش و به زودی در فرآیند عرضه قرر خواهند گرفت.

    این مقام مسئول در زمینه چشم انداز بازار سهام در نیمه دوم امسال گفت: با توجه به فرصت های بازار سهام و بازار بدهی باید گفت بازار سهام کشور جایگاه ویژه ای را در اقتصاد ملی به خود اختصاص خواهد داد.

    برچسب ها