عصر خودرو

در راستای استفاده از مزایای بازار واحد اتحادیه اروپا;

انگلیس حاضر است بعد از برگزیت هم میلیاردها پوند به اتحادیه اروپا بدهد

عصر بازار- یک روزنامه انگلیسی گزارش داد، دولت انگلیس با وجود اقدام برای خروج از اتحادیه اروپا همچنان حاضر است بخشی از بودجه این اتحادیه را تامین کند تا بنگاه‌های اقتصادی پایتختش از بازار واحد اروپا جدا نشوند.

انگلیس حاضر است بعد از برگزیت هم میلیاردها پوند به اتحادیه اروپا بدهد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، دولت بریتانیا تصمیم دارد حتی بعد از برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) برای حفظ امکان دادوستد و تبادل مالی میان بانک‌ها و بیمه‌هایش با بازار واحد اتحادیه اروپا میلیاردها پوند برای بودجه این اتحادیه هزینه کند.

    روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی نوشت، کابینه ترزا می نخست وزیر بریتانیا در حال گفت‌وگو برای حرکتی در راستای برگزیت آرام‌تر هستند.

    با وجود آنکه یکی از دغدغه‌های حامیان برگزیت قطع تامین بخشی از بودجه اتحادیه اروپا از سوی بریتانیا بود، دولت خانم می حاضر است میلیاردها پوند همچنان به بودجه اتحادیه اروپا کمک کند تا به ازای آن شهر لندن را در بازار واحد اروپا حفظ کند.

    روزنامه فایننشال تایمز در ادامه این گزارش نوشت درخواست نخست وزیر برای کنترل مرزها و همچنین استقلال دادگاه های بریتانیا خیلی‌ها در لندن و بروکسل را به این نتیجه رساند که بانک‌ها و بیمه‌ها در پایتخت انگلیس امکان مبادله آزاد با اروپا را از دست خواهند داد.

    اما خانم می گفت پرداخت بودجه اتحادیه اروپا در آینده و بعد از برگزیت قطع نخواهد شد تا امکان دسترسی به بازار واحد برای لندن وجود داشته باشد و این تصمیم مخالفان اتحادیه اروپا را خشمگین می‌کند.

    تعداد زیادی از وزرای کابینه دولت بریتانیا به فایننشال تایمز گفته‌اند، کابینه به دنبال پرداخت میلیاردها پوند برای تامین بودجه اتحادیه اروپاست.

    دفتر ملی آمار بریتانیا گفته است،‌ میانگین پرداخت این کشور به اتحادیه اروپا بین سال‌های 2010 تا 2014 مبلغ 7.1 میلیارد پوند بوده و بعداز برگزیت احتمالا بریتانیا مبلغی معادل 20 میلیارد پوند را از دست می‌دهد.

    احتمال دارد بعد از برگزیت در تامین بودجه اروپا، بریتانیا در برنامه‌های امنیتی و یا پروژه‌های کمک‌های انسان‌دوستانه همکاری کند.

    بانک‌ها به دولت خانم می این فشار را می‌آورند تا تمام تلاش خود را برای یافتن راهی در راستای دسترسی بازار واحد اروپا برایشان فراهم کند.

    وزرای کابینه بریتانیا این مساله را هم در نظر گرفته که امکان دارد در جریان دوره انتقالی برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا که انتظار می‌رود سال 2019 روی دهد، مبلغ بالاتری از سوی بریتانیا به اتحادیه اروپا داده شود.

    برچسب ها