عصر خودرو

چین پروژه های ساخت شناورهای دریایی در ایران را تامین مالی می کند

عصر بازار- مدیر عامل صندوق توسعه صنایع دریایی اعلام کرد: شرکت ملی ماشین سازی چین به عاملیت بانک توسعه این کشور تا ۸۵ درصد پروژه های ساخت شناورهایی را تامین مالی می کند که این صندوق معرفی کرده باشند.

چین پروژه های ساخت شناورهای دریایی در ایران را تامین مالی می کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، مهرداد مظفری روز یکشنبه در نشستی خبری از برگزاری «نشست تخصصی اقتصاد مقاومتی، توسعه دریا محور و چالش های تامین مالی» در تاریخ 26 مهرماه و در حاشیه هجدهمین نمایشگاه و همایش صنایع دریایی خبر داد و گفت: این نمایشگاه در روزهای 27 تا 30 مهرماه در جزیره کیش برگزار می شود.
    وی اضافه کرد: در حاشیه این نشست چند قرارداد به امضا می رسد که قرارداد صندوق توسعه صنایع دریایی و شرکت ملی ماشین سازی چین از جمله آن است.
    مظفری ادامه داد: بر اساس این قرارداد، شناورهایی که توسط بانک توسعه چین تامین مالی می شوند، در دو سایت مستقر در ایران و چین ساخته می شوند.
    مدیر عامل صندوق توسعه صنایع دریایی گفت: همچنین در حاشیه این همایش قرارداد عاملیت برای پرداخت دو هزار و 100 میلیارد ریال تسهیلات، با سه بانک صادرات، توسعه تعاون و رفاه کارگران امضا امضا می شود.
    وی افزود: قرار است قراردادی با سازمان شیلات ایران برای ایجاد رونق در بخش شیلات و نوسازی ناوگان این بخش به امضا برسد.
    مظفری یادآور شد: علاوه بر این، قراردادی با صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون، برای صدور ضمانت نامه فعالان صنایع دریایی تا سقف 70 میلیارد ریال منعقد شده است.
    وی در مورد مزیت های این ضمانت نامه ها گفت: این صندوق 50 درصد کارمزد ضمانت نامه هایی را که صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون برای فعالان حوزه صنایع دریایی صادر می کند، پرداخت خواهد کرد.
    مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی اضافه کرد: با توجه به اینکه صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون به بانک توسعه تعاون متصل است، در صورتی که یک تعاونی متقاضی ضمانت نامه باشد، از تخفیف های بانک نیز برخوردار خواهد شد.
    وی گفت: در نشست تخصصی اقتصاد مقاومتی، توسعه دریا محور و چالش های تامین مالی، سازندگان شناور، متقاضیان و همچنین تامین کنندگان صنایع دریایی، چالش های تامین مالی این صنعت را مورد بررسی قرار می دهند.
    مظفری اضافه کرد: صندوق توسعه صنایع دریایی با 6 محصول «تسهیلات ساخت شناور»، «تسهیلات تعمیر شناور»، «تسهیلات تکمیل شناور»، «تسهیلات صدور ضمانت نامه»، «تسهیلات سرمایه در گردش» و «تسیهلات توسعه کارگاه صنایع دریایی» در این نمایشگاه حضور پیدا می کنیم.
    مدیر عامل صندوق توسعه صنایع دریایی در پاسخ به پرسش ایرنا مبنی بر عملکرد نیمه نخست امسال صندوق گفت: در سال 95 پرداخت تسهیلات تا سقف دو هزار میلیارد ریال به فعالان صنایع دریایی در برنامه صندوق قرار داشته که تاکنون یک هزار میلیارد ریال از این تسهیلات را به بانک های عامل معرفی کرده ایم.
    وی گفت: تاکنون 40 تا 50 درصد از این یک هزار میلیارد ریال تسهیلات معرفی شده به بانک های عامل پرداخت شده است و مراحل پرداخت بقیه مبالغ ادامه دارد.
    صندوق توسعه صنایع دریایی، یک شرکت دولتی وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران است که با هدف تحقق توسعه پایدار در بخش صنایع دریایی کشور تاسیس شده است.
    این صندوق رابط بین حاکمیت و بخش خصوصی است تا بتواند با انجام مطالعات توسعه ای، سرمایه گذاری و اعمال انواع حمایت هدفدار، زمینه توسعه این صنایع را در کشور فراهم آورد.

    برچسب ها