عصر خودرو

طلا بی‌توجه به هیلاری و ترامپ

عصر بازار- ظاهرا ریزش‌های قیمتی طلا را نباید چندان جدی گرفت چون طلا در هر حالت در روند صعودی حرکت خواهد کرد.

طلا بی‌توجه به هیلاری و ترامپ
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از شرق، جدای از پیش‌بینی‌های قبلی که کاهش قیمت طلا را کوتاه‌مدت ارزیابی کرده بودند، این‌بار نامزد سابق جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با اظهارنظری که رنگ و بوی انتخاباتی دارد، افزایش قیمت طلا را حتمی می‌داند. ران پل می‌گوید: قیمت جهانی طلا در هر صورت افزایش خواهد یافت و روندی صعودی خواهد داشت، چه ترامپ پیروز انتخابات نوامبر شود، چه کلینتون. او در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌بی‌سی تأکید می‌کند: قیمت جهانی طلا در میان‌مدت و بلندمدت با افزایش روبه‌رو خواهد شد و این مسئله اهمیت نخواهد داشت که کلینتون یا ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پیروز شوند. بنابراین اگر سرمایه‌گذاران منتظر این هستند که رئیس‌جمهور بعدی آمریکا ثبات را در بازارهای بین‌المللی برقرار کند، این مسئله اتفاق نخواهد افتاد.

    سرمایه‌گذاران بین‌المللی منتظر هستند تا نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مشخص شود چراکه ظاهرا پیروزی ترامپ یا کلینتون تأثیر زیادی بر وضعیت نرخ بهره فدرال رزرو خواهد داشت. ترامپ بارها از سیاست‌های پولی فدرال رزرو در پایین‌نگه‌داشتن نرخ بهره انتقاد کرده است.  ران پل می‌افزاید: اگر بخواهیم سیاسی صحبت کنیم، نااطمینانی‌های زیادی وجود دارد و این نااطمینانی‌ها به بازارهای مالی منتقل خواهد شد. به نظر من تفاوت چندانی بین نامزدهای دموکرات و جمهوری‌خواه انتخابات آمریکا نیست. پیروزی هر یک از این نامزدها نمی‌تواند موجب ایجاد تغییرات بزرگ و چشمگیری در آمریکا شود. دولت‌ها همچنان بزرگ می‌شوند، کسری بودجه همچنان افزایش خواهد یافت و فدرال رزرو به روند استقراض و چاپ اسکناس ادامه خواهد داد. من فکر نمی‌کنم تغییر و تحول چندان زیادی ایجاد شود. ولی در بازار طلا این مسئله تأثیر زیادی خواهد داشت. اگر شرایط اقتصادی بهتر شود، طلا در بلندمدت عملکرد بهتری خواهد داشت. قیمت جهانی طلا از سال 2000 تاکنون 300 درصد رشد داشته درحالی‌که شاخص سهام نزدک در این مدت تنها شش درصد افزایش یافته است. با تمامی اینها، بازار طلا طبق پیش‌بینی‌های کشتی‌آرای، رئیس اتحادیه طلا، در رکود به سر می‌برد و تا علت خارجی بازار را تکان ندهد، این رکود همچنان ادامه خواهد داشت زیرا محرک داخلی برای ایجاد نوسان در بازار مشاهده نمی‌شود.

    در بازار ارز بالاخره دلار نه‌تنها توانست رکورد سه هزارو 600 تومان را به دست آورد، دیروز در اقدامی نه‌چندان محکم یک تومان دیگر هم گران‌تر شد.

    برچسب ها