عصر خودرو

جنب پل حافظ

آغاز سبز آخرین هفته پاییز

عصر بازار- بورس اوراق بهادار تهران دیروز شروع مثبت و مناسبی را شاهد بود. در بازار دیروز معامله‌گران با توجه به رشد نمادهای بزرگ بازار در گروه‌های مختلف از جمله پالایشگاهی، خودرویی و فلزی شاهد رشد ۲۳۱ واحدی شاخص کل (معادل ۳/ ۰ درصد) بودند.

آغاز سبز آخرین هفته پاییز
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از دنیای اقتصاد، در بازار دیروز نمادهای فعال گروه فرآورده‌های نفتی به‌رغم تداوم مشکلات با وزارت نفت با رشد قیمت مواجه شدند. رشد بهای نفت در بازار جهانی و بازگشت مجدد آن به بالای مرز 52 دلار مهم‌ترین‌ دلیل این رشد ارزیابی می‌شود.در گروه بانکی دیروز بازار همچنان با نگرانی در انتظار تحولات بانک‌های بزرگ بود. دیروز انتشار گزارش هیات مدیره به مجمع بانک تجارت بدون اشاره به میزان ذخایر لازم برای این بانک –اعلام شده توسط بانک مرکزی –صورت گرفت. خبرهای اولیه از اعلام ضرورت اخذ 2هزار و 800 میلیارد تومان ذخیره است که به معنای عدم وجود هر گونه سود قابل تقسیم در این بانک نه تنها در سال جاری که در چندسال آینده است.در بازار دیروز همچنین موضوع عرضه بلوک 5درصدی بانک پاسارگاد توسط سامان مجد کنسل شد. همچنین بانک پاسارگاد برای دومین بار تلاش می‌کند تا با عرضه و فروش 3/ 7 درصد سهام «میدکو»، برای همیشه از ترکیب این شرکت 2/ 2 هزار میلیارد تومانی خارج شود.

    این بلوک شامل بیش از یک میلیارد و 735 میلیون و 525 میلیون سهم است که دوشنبه هفته جاری به قیمت پایه هر سهم 350 تومان و به ارزش بیش از 607 میلیارد تومان توسط کارگزاری بانک پاسارگاد در بازار اول معاملات فرابورس به‌صورت 20 درصد نقد و باقی اقساط عرضه خواهد شد. در گروه بانکی در هفته گذشته بانک مرکزی در ابلاغیه‌ای به بانک‌های کشور تعرفه جدید کارمزد خدمات بانکی مصوب سال 95 و نرخ‌های قابل وصول را اعلام کرد که طبق آن، نرخ صدور چک بانکی از 3700 تومان به 5 هزار تومان افزایش یافت. در بازار پایه نیز بانک مرکزی طی نامه‌ای مجوز افزایش سرمایه بانک قوامین را از 4 هزار به 8 هزار میلیارد ریال جهت ثبت شرکت‌های سهامی صادر کرد. در گروه خودرویی دیروز نمادهای پیشرو گروه با رشد قیمت مواجه بودند. در این گروه شرکت چرخشگر بعد از رشد اخیر خود اقدام به شفاف‌سازی کرد و با صف فروش مواجه شد. حسین‌وفادار، مدیرعامل این شرکت در شفاف‌سازی خود از عدم تغییر در شرایط شرکت خبر داد. در گروه معدنی دیروز گزارش 6ماهه چادر‌ملو توام با تعدیل مثبت 24درصدی پیش‌بینی و پوشش 60درصدی سود مورد توجه بازار بود. در دیگر تحولات مربوط به این گروه دبیرکل انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ‌آهن ایران به پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه گفت: به منظور جلوگیری از خام فروشی از این پس کلیه مواد خام برای گرفتن مجوز صادرات باید ابتدا در رینگ داخلی بورس کالا عرضه شوند و در صورت نبود تقاضا از سوی مصرف‌کنندگان داخلی، اجازه صادرات به سایر کشورها را دریافت می‌کنند. در گروه حمل‌ونقل، شرکت کشتیرانی ایران که پنجشنبه این هفته به مجمع سالانه می‌رود، درجدیدترین رده‌بندی موسسه تحقیقاتی اروپایی از نظر مالکیت کشتی‌های کانتینربر، با دو پله صعود در رتبه 19 جهان قرار گرفت. به گزارش مانا، موسسه تحقیقاتی کلارکسون لندن در جدیدترین رتبه‌بندی مالکان کشتی‌های کانتینربر جهان، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را با دو پله صعود در رده 19 جهان قرار داد. همچنین «حکشتی» ساعت 9 صبح پنجشنبه جاری 29 مهر، مجمع سالانه را در محل دفتر مرکزی برگزار خواهد کرد.

    در این گروه شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا زمان برگزاری مجمع فوق‌العاده را ساعت 15 چهارشنبه آینده 5 آبان تعیین کرد که در محل شرکت برگزار خواهد شد. به این ترتیب «حسینا» می‌تواند سرمایه اسمی 7/ 16 میلیارد تومانی را از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی به بیش از 7/ 81 میلیارد تومان برساند و صرف توسعه فعالیت‌ها در کلیه زمینه‌ها کند. در گروه پتروشیمی شورای رقابت دوشنبه هفته پیش رو، با دستور کار تصمیم‌گیری درخصوص انتقال سهام شرکت پالایشگاه بیدبلند 2 تشکیل جلسه می‌دهد.دویست و شصت و ششمین جلسه شورای رقابت، دوشنبه 26 مهرماه سال جاری تشکیل خواهد شد.

    برچسب ها