عصر خودرو

افزایش امیدواری به معاملات تالار شیشه‌ای

عصر بازار- امروز بازار سهام در شرایطی آغاز به فعالیت می‌کند که با توجه به روند رو به رشد معاملات و رشد نسبی شاخص در هفته گذشته انتظار می‌رود سهامداران با امیدواری بیشتری داد و ستدها را زیر نظر داشته باشند.

افزایش امیدواری به معاملات تالار شیشه‌ای
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، بعد از وقفه‌ای نسبتا طولانی، امروز معاملات بازار سهام در شرایطی از سر گرفته می‌شود که در سه روز کاری هفته گذشته، شاخص بورس با رشد 472 واحدی تا حدودی از بحران خارج و به نیمه کانال 77 هزار واحد صعود کرد. در همین حال افزایش نسبی حجم و ارزش معاملات، امیدواری ها را به بورس تا حدودی افزایش داده است.

    از سویی دیگر با نزدیک شدن به زمان ارائه گزارش‌های عملکرد شش‌ماهه شرکت‌ها تا حدودی توجه فعالان بازار به سمت این گزارش‌ها جلب شده و انتظار می رود بر معاملات بازار سهام تاثیر گذار باشد.

    در مجموع به نظر می‌رسد رفتار سهامداران در اولین روز معاملاتی هفته به میزان قابل توجهی رنگ و بوی احتیاط داشته باشد و تمایل فعالان بازار به داد و ستد سهام شرکت‌های که وضعیت بنیادی مطلوبی دارند بیشتر باشد.

    همچنین در عرصه سیاست طی چند روز اخیر تحولات متعددی روی داد که از مهم ترین آنها می‌توان به تغییر دبیر کل سازمان ملل، ایجاد تنش میان امریکا و روسیه در زمینه سوریه اشاره کرد که به نظر نمی‌رسد بازار سهام واکنش خاصی به آنها نشان دهد. همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اعلام کرد، محمدجواد ظریف در جلسه بین المللی پیرامون بحران سوریه که در لوزان سوئیس تشکیل می شود، شرکت خواهد کرد.

    در بازارهای جهانی قیمت جهانی طلا به روند نزولی ادامه داد اما قیمت نفت و فلزات اساسی در مدار رشد حرکت کردند.

    به این ترتیب قیمت جهانی هر انس طلا با ریزش هفت دلار و 25 سنتی به 1251 دلار رسید. همچنین هر بشکه نفت برنت با رشد چهار سنتی در قیمت 52 دلار به تثبیت رسید. اما در بازار فلزات اساسی از میان پنج فلز کلیدی دو فلز مس و آلومینیوم با افت قیمت مواجه شدند و در مقابل سه فلز روی، نیکل و سرب با رشد قیمت مواجه شدند.

    در میان صنایع بازار به نظر می‌رسد معاملات پالایشی ها متاثر از رشد قیمت جهانی نفت و همچنین جو مثبت در میان نمادهای این گروه با افزایش تقاضا مواجه و شاهد رشد نسبی در حجم و ارزش معاملات باشیم. همچنین انتظار می رود تحت تاثیر صحبت های رئیس جمهور روسیه مبنی بر پیوستن این کشور به طرح فریز نفتی قیمت جهانی طلای سیاه باز هم افزایش یافته که تاثیر مثبت بر معاملات گروه پالایشی خواهد داشت.

    گروه خودرو که در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته شاهد بهبود نسبی حجم و ارزش معاملات بودیم، انتظار می‌رود معاملات امروز نمادهای این گروه نیز با افزایش تقاضا همراه باشد، ضمن اینکه انتشار برخی اخبار در خصوص افزایش قیمت خودرو از نیمه دوم سال بر روند معاملات نمادهای زیر مجموعه این گروه به خصوص خودروسازها تاثیر خواهد گذاشت.

    در گروه فلزات اساسی انتظار می‌رود با وجود افزایش قیمت‌های جهانی شاهد روزی متعادل در میان نمادهای زیر مجموعه این گروه باشیم. با این وجود به نظر می رسد اقبال بازار به سمت صنایع فولادی باشد.

    در گروه بانک هم پیش‌بینی می‌شود روند کلی معاملات کماکان کم‌رمق بوده و شاهد افت نسبی در حجم و ارزش معاملات باشیم. ضمن اینکه بانک مرکزی با صدور بخشنامه‌ای نرخ جدید کارمزد خدمات بانکی مانند چک های بانکی، رمزدار و همچنین وصول چک را اعلام کرده اما کارمزد خدمات خودپردازها ثابت باقی ماند. حال باید دید سهامداران چه واکنشی به انتشار این خبر نشان خواهند داد.

    به این ترتیب پیش‌بینی می‌شود روند معاملات امروز بازار سهام با وجود شروع مطلوب در دقایق ابتدایی در میانه های بازار متعادل شده و با افت نسبی مواجه شود با این وجود انتشار هر گونه خبر مثبت و منفی و همچنین تحرکات سهامدارات حقوقی بر روند معاملات تاثیر گذار خواهد بود.

    برچسب ها