عصر خودرو

طلا افت هفتگی دیگری را به ثبت رساند

عصر بازار-با افت قیمت طلا در روز جمعه و پس از آمار اقتصادی مطابق با انتظار آمریکا، این فلز گرانبها در طول هفته افتی ۰.۷ درصدی را به ثبت رساند.

طلا افت هفتگی دیگری را به ثبت رساند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، میزان خرده‌فروشی آمریکا در ماه سپتامبر رشدی 0.6 درصدی داشته، در حالی که قیمت‌های مصرف‌کننده نیز بیشترین رشد یکساله خود را از دسامبر 2014 تجربه کردند. شاخص دلار نیز با رشدی 0.4 درصدی در برابر سبد 6 ارز دیگر مواجه شد.

    هر اونس طلا در پایان هفته کاری بازارهای جهانی با 0.7 درصد کاهش قیمت نسبت به آخرین جایگاه هفته گذشته یکهزار و255 دلار و 50 سنت معامله شد.

    رویس مندز، اقتصاددان ارشد بازار سرمایه CIBC در تورنتو اعلام کرد: «در حالی که جانت یلن به دنبال دلایل بلندمدت برای پایین‌ نگاه داشتن نرخ بهره نسبت به چرخه‌های قبلی است، اظهارات او نشانی از قریب‌الوقوع بودن افزایش نرخ بهره در سال جاری ندارد. البته ما انتظار داریم که نرخ بهره در ماه دسامبر افزایش یابد.»

    قبل از این، اریک روزنگرن، رئیس فدرال‌رزرو بوستون اعلام کرد که سرمایه‌گذاران احتمالا به درستی شانس افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر را زیاد می‌دانند. بازارهای احتمال افزایش نرخ بهره در این ماه را 70 درصد برآورد کرده‌اند.

    طلا به شدت به نرخ بهره حساس است به طوری که افزایش نرخ بهره، هزینه‌های فرصت نگهداری این فلز گرانبها را افزایش داده در حالی که موجب تقویت دلار می‌شود.

    دارایی‌ها در SPDR، بزرگترین صندوق معاملاتی طلا با رشدی 0.28 درصدی در پایان هفته به 961.57 تن رسید.

    در میان فلزات گرانبهای دیگر نیز، پالادیوم رشدی یک‌درصدی را در پایان هفته به ثبت رساند تا هر اونس از این فلز 646 دلار قیمت داشته باشد. قیمت هر اونس نقره با 0.5 درصد کاهش به 17 دلار و 44 سنت رسید و هر اونس پلاتین با افتی 0.2 درصدی 937 دلار معامله شد.

    برچسب ها