عصر خودرو

مقام اقتصادی چین:

اراده وافری برای گسترش روابط ایران و چین وجود دارد

عصر بازار- رئیس جدید شورای توسعه تجارت بین الملل استان گوانگ دونگ چین تاکید کرد که اراده وافری برای تقویت و گسترش روابط با ایران وجود دارد و طرفین برای توسعه آن دارای زمینه های همکاری مختلفی هستند.

اراده وافری برای گسترش روابط ایران و چین وجود دارد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، «لین تائو» که روز جمعه در جریان دیدار «علیرضا سالاریان» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در گونگجو سخن می گفت، اظهار داشت: معتقدم هنوز هم زمینه های زیادی برای توسعه روابط میان دو طرف هست که می تواند در قالب اجرای طرح استراتژی «یک کمربند - یک جاده» به مورد اجرا گذاشته شود.

    او از ایران به عنوان کشوری بزرگ و مهم در خاورمیانه و یک کشور با تمدن غنی و قدمت تاریخی نام برد که بازار مهمی علاوه بر چین برای جهان نیز محسوب می شود.

    رئیس جدید شورای توسعه تجارت بین الملل استان گوانگ دونگ چین همچنین تصریح کرد که پس از رفع تحریم ها علیه ایران فرصت های خوبی برای سرمایه گذاری در کشورمان مهیا شده است.

    وی در همین راستا به حجم مبادلات تجاری استان گوانگ دونگ با ایران در سال گذشته میلادی (2015) اشاره کرد و گفت که این معاملات به یک چهارم حجم تجاری دو کشور بالغ گردید و این نشان دهنده سطح همکاری بین این استان و ایران است.

    «لین تائو» با تقدیر از تلاش های سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در این استان در راستای ارتقای روابط اقتصادی فی مابین، از سفر خود در قالب هیاتی به ایران خبر داد و ابراز امیدواری کرد که در این سفر از حمایت سرکنسولگری کشورمان برخوردار شود.

    «علیرضا سالاریان» نیز در سخنانی با تبریک به مناسبت انتخاب «لین» به سمت مدیرکل شورای توسعه تجارت استان گوانگ دونگ به سفر استاندار این استان همزمان با سفر «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین به ایران و امضای یک یادداشت تفاهم همکاری فی مابین منطقه آزاد تجاری قشم و منطقه آزاد تجاری استان گوانگ دونگ اشاره کرد.

    سرکنسول کشورمان گفت که این سفر علاوه بر توجه بیشتر سرمایه گذاران چینی این استان بخصوص پس از لغو تحریم های اقتصادی ایران، فضای مناسبی برای کار با جمهوری اسلامی بوجود آمده است و هیات های گوناگون از شهر های مختلف استان گوانگ دونگ به ایران سفر کرده اند.

    وی همچنین با اشاره به اینکه در پایان ماموریت خود به عنوان اولین سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در گوانگجو است، مروری بر روند همکاریهای فی مابین با شورای توسعه تجارت این استان در چهار سال مسئولیت خود داشت و از همکاریهای دوستانه شورای توسعه تجارت گوانگ دونگ طی این مدت تشکر کرد.

    «گوانگ دونگ» با جمعیتی بالغ بر 105 میلیون نفر یکی از بزرگترین و پرجمعیت ترین استانهای چین است که به استان اقتصادی این کشور نیز مشهور است. شهر «گوانگجو» مرکز این استان است.

    برچسب ها