عصر خودرو

نماینده مجلس:

ضریب بازیافت مخازن نفتی با قراردادهای جدید افزایش می یابد

عصر بازار- عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش بازیافت در میدان‎های نفتی به دلیل اهمیت زیاد آن برای کشور، یکی از اهداف الگوی جدید قراردادهای نفتی است.

ضریب بازیافت مخازن نفتی با قراردادهای جدید افزایش می یابد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از وزارت نفت، «جلال میرزایی» درباره افزایش ضریب بازیافت در میدان های نفتی گفت: یکی از اهداف پیش بینی شده برای الگوی جدید قراردادهای نفتی، افزایش بازیافت در میدان های نفتی است و الگوی جدید در تحقق این برنامه موثر است.
    عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: استفاده از فناوری و سرمایه گذاری برای افزایش بازیافت نفت ضروری است و روش های سنتی، کارآیی و اثربخشی کافی را ندارد.
    میرزایی گفت: در شرایط نبود فناوری موثر، حجم زیادی از منابع نفتی قابلیت استخراج ندارد و اقدام ‎هایی مانند تزریق آب یا گاز فقط بخشی از تولید را افزایش می دهد.
    وی با اشاره به اینکه عمر میدان های نفتی کشور از نیمه گذشته و تولید را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: امیدواریم وزارت نفت در جهت پیش بینی شده برای جذب سرمایه گذاری لازم برای میدان ‎های مشترک و افزایش بازیافت با تکیه بر الگوی جدید قراردادهای نفتی، حرکت خود را ادامه دهد.
    «بیژن نامدار زنگنه» وزیر نفت به تازگی، محور و هدف اصلی صنعت نفت در اجرای الگوی جدید قراردادهای نفتی را ازدیاد برداشت از مخازن عنوان کرد و گفت: امیدوارم این هدف به یک خواست ملی بدل شود.
    مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون نیز 19 مهر ماه اعلام کرد: افزایش 20 درصدی بازیافت نفت در نیمه نخست سال جاری در این شرکت صرفه اقتصادی بیش از 100 میلیارد ریالی به همراه داشته است.
    «جهانگیر پورهنگ» در جلسه پیش بینی پنجساله بهره دهی چاه های شرکت نفت و گاز مارون٬ با اشاره به نگهداشت تولید نفت خام٬ گاز و مایعات گازی این شرکت در نیمه نخست امسال٬ مهمترین اقدام های انجام شده را از سوی این شرکت تشریح کرد.
    وی با اشاره به بازیافت نفت با دستگاه های فرآورش و تفکیک گر سیار نفت٬ افزود: در نیمه نخست امسال٬ با استفاده از دستگاه های MOS و MOT شاهد بازیافت 99 هزار و 800 بشکه ای نفت در این شرکت بودیم.
    پورهنگ افزود: بازیافت نفت خام در این شرکت از فروردین تا شهریورماه امسال 21 درصد در همسنجی با پارسال افزایش یافته که صرفه اقتصادی بیش از 100 میلیارد ریالی را به همراه داشت.
    وی درباره پساب های نمک زدایی تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون نزدیک به ٩٧ درصد از پساب واحدهای نمک زدایی به چاه های دفعی تزریق شده است.

    برچسب ها