عصر خودرو

حبس طلای جهانی در یک کانال قیمت

عصر بازار- طلای جهانی در معاملات روز جمعه تحت تاثیر انتظارات فزاینده برای تحکیم سیاست پولی آمریکا تا پایان امسال که از رشد ارزش دلار و صعود بازارهای سهام حمایت کرد، اندکی کاهش یافت.

حبس طلای جهانی در یک کانال قیمت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور، 0.2 درصد کاهش یافت و به 1255.50 دلار رسید. بهای معاملات این بازار از ابتدای هفته جاری تاکنون تغییر چندانی نداشته است.

    در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر 0.1 درصد کاهش یافت و در 1256.80 دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز پنج شنبه، 3.80 دلار یا 0.3 درصد افزایش یافت و در 1257.60 دلار بسته شد.

    رونالد لیونگ - مدیر معاملات شرکت بازرگانی چیونگ گولد هنگ کنگ - به رویترز گفت: سرمایه گذاران از خرید طلا در قیمت کنونی راضی هستند اما انتظارات بالایی برای افزایش نرخ‌های بهره در دسامبر وجود دارد که برای این فلز ارزشمند عامل منفی محسوب می شود. همچنین ابهاماتی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وجود دارد. اگر هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات موفق شود دونالد ترامپ رقیب جمهوریخواه خود را شکست دهد، دلار صعود خواهد کرد و قیمت طلا را با کاهش بیشتری روبرو می کند.

    به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، قیمت معاملات نقدی طلا پیش از اینکه به 1241.20 دلار که پایینترین قیمت ماه جاری است است سقوط کند، ممکن است بین محدوده 1250 تا 1266 دلار تحکیم شود.

    بازارها منتظر انتشار آمار خرده فروشی آمریکا و اظهارات جانت یلن - رییس بانک مرکزی این کشور - هستند که در کنفرانس اقتصادی بانک مرکزی بوستون حاضر خواهد شد. در این کنفرانس اریک روزنگرن، رییس بانک فدرال بوستون هم سخنرانی خواهد کرد.

    تحلیلگران می گویند دورنمای افزایش نرخ‌های بهره در دسامبر تغییری نکرده است. در نتیجه دلار تا پایان سال قوی‌تر می شود و حتی با وجود ضعیف شدن بازارهای سهام، مانع رشد قیمت طلا خواهد شد. نرخ‌های بهره بالاتر به جذابیت سرمایه گذاری در طلا که دارایی بدون بازده است، لطمه می زند و در مقابل، از ارزش دلار پشتیبانی می کند.

    شاخص دلار که ارز آمریکا را در برابر سبدی از شش ارز رقیب دنبال می کند، 0.4 درصد رشد کرد و به 97.877 واحد رسید.

    بازارهای سهام آسیایی روز جمعه بهبود یافتند و ضرر معاملات روز گذشته را جبران کردند. بازارهای سهام جهان روز پنج شنبه تحت تاثیر دورنمای افزایش نرخ های بهره آمریکا در سال جاری، به پایینترین رکورد سه ماه گذشته سقوط کرده بودند.

    جیمز استیل، تحلیل شرکت مالی اچ اس بی سی در یادداشت تحقیقاتی نوشت: خرید فیزیکی طلا و ریسک ژئوپلیتیکی ممکن است عوامل اصلی پشتیبانی کننده از قیمت طلا در کوتاه مدت باشند.

    ذخایر طلای صندوق "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز پنج شنبه 0.28 درصد رشد کرد و به 961.57 تن رسید.

    در میان سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.2 درصد کاهش، به 17.42 دلار رسید. این فلز به سوی سومین کاهش هفتگی متوالی پیش می رود.

    هر اونس پلاتین برای تحویل فوری برای پنجمین روز متوالی اُفت کرد و با 0.4 درصد کاهش، به 932.49 دلار رسید. این فلز ارزشمند در هفته جاری بیش از سه درصد کاهش قیمت داشته است.

    هر اونس پالادیم برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و 637.75 دلار معامله شد. این فلز در هفته جاری بیش از چهار درصد کاهش داشته است.

    برچسب ها