عصر خودرو

قائم مقام بانک جهانی در دیدار با طیب نیا؛

چارچوب جدید همکاری با ایران طراحی شد

عصر بازار- قائم مقام بانک جهانی با استقبال از حضور موثر وزیر اقتصاد کشورمان در اجلاس سالانه بانک جهانی،تعاملات وگفتگو های انجام شده در این اجلاس را نقطه عطفی در همکاری های اقتصادی ایران با جهان برشمرد.

چارچوب جدید همکاری با ایران طراحی شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از وزارت اقتصادی، کایل پیترز قائم مقام بانک جهانی در دیدار با علی طیب نیا،   وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در حاشیه اجلاس سالانه بانک جهانی از پیشرفت های حاصل شده در سطح کلان اقتصادی ایران ابراز خرسندی کرد.


    پیترز با اشاره به قطع روابط در گذشته، به آغاز دور جدید روابط بانک جهانی با کشورمان از 6 ماه پیش اشاره کرد و گفت: ما چهارچوب جدید همکاری ها را با اعمال نظرات شما طراحی کرده و امیدواریم به سرعت این همکاری ها افزایش یافته و از سطح مشاوره و کمک های فنی به سطح همکاری های مالی و ارایه وام برای انجام پروژه های زیر بنایی ایران پیش رود.

    قائم مقام بانک جهانی همچنین در این دیدار قول داد نقشه راه همکاری با ایران را به سرعت بازنگری کرده و به سمت برنامه های عملیاتی ارایه تسهیلات مالی سوق دهد.

    وزیر اقتصاد کشورمان نیز در این دیدار با اشاره به رفع موانع ناشی از تحریم های ظالمانه علیه کشورمان تاکید کرد: همکاری ما با بانک سابقه طولانی دارد و ما در دور جدید همکاری ها خواستار بهره گیری از همه ظرفیت ها برای کمک به تحولات ساختاری اقتصادی در چهارچوب سیاستهای ملی خودمان هستیم.

    طیب نیا در ادامه به تشریح آخرین وضعیت اقتصادی کشور پرداخت و گفت : ایران از موسسین و سهامداران بزرگ این نهاد بین المللی است لذا انتظار داریم که بانک جهانی به تعهداتش پایبند بوده و نه تنها در همکاری های جدید سرعت عمل به خرج دهد بلکه جبران سالهایی که همکاری ها متوقف بوده است نیز شود.

    وی تصریح کرد: ما نگاهمان به همکاری های بین المللی مثبت و همگرایانه است اما در چهارچوب الزامات ملی خود عمل خواهیم کرد.

    گفتنی است وزیر اقتصاد کشورمان دیدار جداگانه ای نیز با فیلیپ هوره، معاون بانک جهانی و رییس شرکت مالی بین الملل (IFC) از نهادهای اصلی بانک جهانی داشت و درباره تقویت بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت های این نهاد برای توانمند سازی و تامین مالی پروژه های بخش خصوصی ایران رایزنی و گفتگو کرد.

    برچسب ها