عصر خودرو

۲۵ کشور دارای بالاترین نرخ مالیات کدامند؟

عصر بازار- در این نوشتار فهرست ۲۵ کشور با بالاترین نرخ مالیات بر اساس گزارش مجمع اقتصاد جهانی مورد بحث قرار می گیرد.

۲۵ کشور دارای بالاترین نرخ مالیات کدامند؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بازده، مجمع جهانی اقتصاد این هفته گزارش رقابت جهانی خود را در رابطه با اقتصادهای جهان منتشر کرد. داده‌های تحلیل شده‌ی این گروه شامل سطوح فساد، تورم، و ثبات سیاسی می‌شد تا تقریبا تصویری از هر کشور فراهم آورد.

    یکی از شاخص‌هایی که مجمع جهانی اقتصاد استفاده می‌کند بارِ مالیات یک کشور است که اعداد بالاتر رقابت کمتر را نشان می‌دهند.

    برای اندازه گرفتن مالیات از نرخ مالیات کل بانک جهانی استفاده می‌کند، که تمام مالیات‌های بسته شده بر خودِ کسب و کارها را در بر می‌گیرد تا بسته شده بر کارکنان را.

    بیزنس اینسایدر نگاهی به 25 کشور با بالاترین نرخ مالیات کل  ِ بیش از 50% – انداخته است. در ادامه فهرست 25 کشور با بالاترین نرخ مالیات از نظر بگذرانید.

    25. اسپانیا: 50%- اسپانیا نرخ‌های کل خود را از 58% به 50% کاهش داده است، یعنی دیگر یکی از 5 بالاترین نرخ‌های مالیاتی کسب و کارها را در اروپا ندارد.

    24. ژاپن: 51.3%- نرخ‌های مالیاتی بالا در ژاپن بر رتبه‌بندی کشور در شاخص رقابتِ مجمع جهانی اقتصاد سایه افکنده است. ژاپن امسال رتبه‌ی هشتم را کسب کرد، که سه پله سقوط داشته است.

    23. مکزیک: 51.7%- علارقم نرخ‌های مالیات بالا، طبق نظر مجمع جهانی اقتصاد، فساد دولتی و کاغذبازی‌های اداری موانع اصلی انجام کسب و کار در مکزیک هستند.

    22. اتریش: 51.7%- اتریش چند تغییر ناگهانی جالب در سیستم مالیاتی‌اش داشته است. به عنوان مثال، زوج‌ها جداگانه مالیات می‌پردازند حتی وقتی که ازدواج کرده باشند.

    21. اکراین: 52.2%- کسب و کارها در اکراین می‌بایست نه تنها با نگرانی‌های جدی ژئوپلتیکی رقابت کنند بلکه با بعضی از بالاترین مالیات‌ها در اروپا نیز باید به رقابت بپردازند.

    20. سریلانکا: 55.2%- درحالی که نرخ‌های مالیات در سریلانکا بالا است، مجمع جهانی اقتصاد از عدم ثبات سیاسی و دسترسی کم به تامین منابع مالی به عنوان موانع بزرگ‌تر انجام کسب و کار در این کشور یاد کرده است.

    19. کاستاریکا: 58%- این کشور کوچک یکی از چند کشور در امریکای مرکزی است که نرخ مالیاتی بیش از 50% دارد. این تا حدودی به خاطر سطوح بالای فعالیت مالیاتی در سال‌های اخیر است، که سیاست‌گذاران را به افزایش مالیات‌های کل وا داشته است.

    18. بلژیک: 58.4%- خانه‌ی اتحادیه‌ی اروپا چهارمین نرخ بالای مالیات را در منطقه‌ی اروپا دارد و بالاترین نرخ را در خارج از “پنج بزرگترین” کشور اروپایی.17. تونس: 59.9%- نرخ تونس بالا است اما از بیش از 62% ثبت شده در سال گذشته توسط مجمع جهانی اقتصاد کاهش پیدا کرده است.

    16. هندوستان: 60.6%- کارآمدی بازار داخلی هندوستان را مقررات مالی دچار موانعی کرده است، مقرراتی که به ایالت‌های فدرال اجازه می‌دهد تا سطوح مختلفی از مالیات‌های بر ارزش افزوده را وضع کند.

    15. فرانسه: 62.7%- دولت فعلی سیستم مالیاتی را از نو ساختاربندی کرده است و مالیات‌بندی‌های شرکتی را کم کرده است، اما هنوز هم فرانسه سطوح بالاتر مالیاتی از هم‌ترازان اروپایی خود دارد.

    13. بنین: 63.3%- بانک جهانی می‌گوید مالیات بر درآمد شرکتی این کشور تنها به 15.9% می‌رسد، اما مجموعه‌ای از دیگر مالیات‌ها نرخ کلِ تحمیل شده بر کسب و کارها را به نحو چشمگیری افزایش می‌دهد.

    13. گامبیا: 63.3%- بدون منابع طبیعی عمده، گامبیا در بین فقیرترین کشورهای جهان جای دارد. مالیات‌های بر گردش مالی به جای مالیات بر سود نرخ‌ها را برای کسب و کارها به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد.

    12. چاد: 63.5%- مثل گامبیا، چاد نیز بر کشاورزی تکیه دارد و بسیار فقیر است. این کشور 1.5 درصد گردش مالی یا 40% سود را، بسته به این که کدام بالاتر است، مالیات‌بندی می‌کند.

    11. نیکاراگوئه: 63.9%- بر اساس گفته‌ی مجمع جهانی اقتصاد این کشور از سطوح بالای تشریفات اداری دولتی و همچنین نرخ‌های بالای مالیاتی رنج می‌برد.

    10. ایتالیا: 64.8%- بر اساس گفته‌ی مجمع جهانی اقتصاد نرخ مالیاتی بالای ایتالیا تنها عامل مشکل ساز برای انجام کسب و کار در این کشور است، که بر تشریفات و کاغذبازی‌های اداری دولتی آن پیشی می‌گیرد.

    9. ونزوئلا: 65%- بر اساس گفته‌ی مجمع جهانی اقتصاد اقتصاد ونزوئلا توسط تورم، جنایت، و فساد فلج شده است. این کشور یک مدل مالیات بالاتر را اتخاذ کرد، با افزایش‌های دراماتیک در مالیات‌های شرکت‌های نفت خارجی تحت ریاست جمهوری رییس‌جمهوری سابق هوگو چاوز.

    8. چین: 67.8%- چین با وضعیت مالی روبه وخامتی روبه‌رو است- کسری بودجه‌ی بیش از دو برابر از 2014 تا 2015، تا رسیدن به 2.7% از تولید ناخالص ملی.

    7. برزیل: 69.2%- برزیل به سرعت بازار رقابت را از دست می‌دهد. در زمینه‌ی شرایط منفی شوک‌های تجاری و ناآرامی‌های سیاسی، این کشور شش پله و تا رده‌ی هشتاد و یکم سقوط کرده است.

    6. کلمبیا: 69.7%- این کشور نرخ‌اش را از بیش از 73% در سال گذشته کاهش داده است، اما نرخ آن هنوز یکی از بالاترین نرخ‌ها در جهان است.

    5. موریتانی: 71.3%- در 2013، این کشور وابسته به کشاورزی مالیات تکلیفی 15% را اعمال کرد تا مردم را از انتقال پرداخت به افراد غیر ساکن باز دارد.

    4. الجزایر: 72.7%- الجزایر بالاترین نرخ مالیات کل را در افریقا دارد.

    3. تاجیکستان: 81.8%- بر اساس گفته‌ی مجمع جهانی اقتصاد این کشور واقع در آسیای مرکزی نرخ‌اش را از 80.9% در سال گذشته افزایش داده است.

    2. بولیوی: 83.7%- حتی پیش از آن که دیگر مالیات‌ها به حساب گرفته شوند، نرخ مالیات معاملاتی بولیوی به 60% از سودهای شرکتی می‌رسد.

    1. آرژانتین: 137.4%- مالیات گردش مالی این کشور به تنهایی حدود 90% از درآمدهای شرکتی را می‌بلعد، پیش از آن‌که مالیات بر حقوق‌ها و تراکنش‌های مالی به حساب گرفته شوند.

     

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو