عصر خودرو

پوتین در کنگره جهانی انرژی ازسیاست های کاهش قیمت نفت انتقاد کرد

عصر بازار- ولادیمیر پوتین درسخنرانی روزدوشنبه خود درکنگره جهانی انرژی با انتقاد ازسیاست های کاهش قیمت نفت دربازارهای جهانی گفت: این وضعیت باعث تاخیر دراجرای پروژه های سرمایه گذاری به میزان ۵۰۰ میلیارد دلار در جهان شده است.

پوتین در کنگره جهانی انرژی ازسیاست های کاهش قیمت نفت انتقاد کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، ازکنگره جهانی انرژی، پوتین درحالی از وضعیت تولید اضافی دربازار نفت گلایه کرد که وزیر نفت عربستان نیز در صف اول این سخنان را گوش می داد.

    بیست و سومین کنگره جهانی انرژی یکشنبه شب طی مراسمی درمرکز فرهنگی لطفی کردا استانبول شروع شد.

    کنگره جهانی انرژی (WEC) هر سه سال یکبار برگزار می شود و این از سال 1977 میلادی به بعد اولین کنگره جهانی انرژی است که در ترکیه برگزار می شود.

    دراین کنگره که تا سیزده اکتبر فعال خواهد بود همزمان نمایشگاهی نیز برپا شده تا شرکت های انرژی توانایی و ظرفیت های خود را تبیین کنند. شرکت ملی گاز ایران نیز در این نمایشگاه غرفه برپا کرده است.
    نمایشگاهی برای معرفی اختراعات و پبشرفت های علمی و فنی مخترعین جوان نیز ترتیب یافته است تا طرح های نوآور خود را در زمینه بهره وری و صرفه جویی در انرژی و استفاده از انرژی های تجدید پذیر معرفی کنند.

    پلیس استانبول تدابیر امنیتی بسیار شدیدی را در اطراف این محوطه بزرگ به اجرا گذاشته و برخی از خیابانها را نیز مسدود است.

    روسای جمهوری ترکیه، روسیه و ونزوئلا و جمهوری آذربایجان در این کنگره شرکت دارند.

    هنوز آمار دقیق از سطح مشارکت هیات ارائه نشده ولی پیشتر اعلام شده بود که 54 کشور در سطح وزیر شرکت می کنند. همچنین بیش از 200 تن از روسای شرکت های مهم انرژی جهان نیز در این کنگره حضور دارند.

    در این کنگره که به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت، از 82 کشور در مجموع 265 سخنران در 60 نشست جداگانه سخنرانی خواهند کرد و به سئوالات شرکت کنندگان پاسخ می دهند. نشست ها، فردا صبح بعداز سخنرانی های رسمی شروع می شود.

    برچسب ها