عصر خودرو

مدیرعامل صنایع مس ایران:

پس از برجام بدهی به بانک ها را پرداخت کردیم

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: پس از برجام با وجود مشکلات و با قیمت تولیدی مس برای هر تن که چهار هزار و ۷۰۰ دلار هزینه داشت، توانستیم بدهی شرکت به بانک ها را پرداخت کنیم.

پس از برجام بدهی به بانک ها را پرداخت کردیم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا احمد مرادعلیزاده عصر یکشنبه در آیین معرفی مدیر منطقه مس استان کرمان در سالن فجر مجتمع مس سرچشمه افزود: این شرکت 13 هزار میلیارد ریال بدهی داشت و در حال حاضر سه هزار میلیارد ریال بدهی به بانک ها داریم که تا 2 ماه آینده این بدهی صفر خواهد شد.
    وی گفت: یکی از دستاوردهای برجام در حوزه مس ایران، افزایش سرمایه شرکت از 35 هزار میلیارد ریال به 50 هزار میلیارد ریال است.
    مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس با اشاره به اینکه رکود و تحریم مسئله ای جهانی است اظهارکرد: از سال گذشته با توافقی که با کشورهای 1+5 انجام شد، ایران توانست از بحران تحریم تا اندازه ای خارج شود و در حال حاضر اقتصاد ایران در مسیر شکوفایی قرار گرفته است.
    وی بیان کرد: یکی از چالش های رشد و ترقی ایران عدم روابط گسترده با کشورهای شرق و غرب بود که امروز نحوه این ارتباط مدنظر است و این ارتباطات در قالب سیاست های اقتصاد مقاومتی در حال شکل گرفتن است.
    مراد علیزاده افزود: همچنین طبقه متوسط جامعه موتور محرکه کشور در رشد و توسعه است زیرا 50 درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهد.
    وی بیان کرد: فرهنگ ریشه دار کارآفرینی نیز موجب رشد و توسعه کشور است که در بخش هایی از کشور به ویژه در جنوب و جنوب شرق کشور در شرایط سخت کار می کنند.
    مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: به این عوامل به عنوان بستر اقتصاد مقاومتی که دغدغه مقام معظم رهبری است نگاه می شود لذا مقاومت در مقابل مصرف و علاقمندی به رشد اقتصاد درونزایی در کشور نکته مهمی است که موتور محرکه کشور را در آینده می تواند تبیین کند.
    وی افزود: در حوزه بهره وری از نیروی انسانی به ازای هر نفر 9 هزار و 700 کیلوگرم مس تولید می کردیم که در حال حاضر به ازای هر نفر 14.5 تن مس تولید می شود که هنوز با شرایط استاندارد جهانی که به ازای هر نفر 23 تن مس باید تولید شود، فاصله داریم.
    مرادعلیزاده خاطرنشان کرد: در صنایع مس ایران که ظرفیت تولید 1.5 میلیون تن اسید را دارد 800 هزار تن اسید تولید می شود که نیمی از ظرفیت را تولید می شود لذا باید ظرفیت های جدید ایجاد شود تا هم ظرفیت تولید افرایش یابد و اشتغالزایی نیز داشته باشد.
    وی گفت: سال گذشته 55 درصد هزینه های جاری مس در مجتمع مس میدوک و شهربابک نسبت به مدت مشابه قبل از آن، کاهش یافت زیرا با تجمیع مجتمع های مس در استان و صدور مجوز استفاده از تجهیزات در شهرستان های دارای معادن مس که در مجتمع مس سرچشمه بلااستفاده بودند کمک بزرگی در کاهش هزینه های جاری صورت گرفت.
    مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: شرایط رکود باقی است اما شرکت های صنعتی و تولیدی از شرایط تحریم حدود 60 درصد عبور کرده اند.
    وی بیان کرد: برای رفع آلایندگی، دولت مجوز احداث کارخانه تولید اسید در سرچشمه را داد که بتوانیم برای تولید کود شیمیایی، اسید را در کارخانجات مس تولید کنیم.
    در این آیین محمد حسنی به عنوان مدیر منطقه مس کرمان معرفی و از خدمات حسین نظری مدیر سابق این منطقه قدردانی شد.
    معادن مس سرچشمه و میدوک در کرمان و معدن مس سونگون در آذریایجان شرقی از مهمترین معادن مس کشور به شمار می روند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو