عصر خودرو

معاون وزیر صنعت و بازرگانی جمهوری چک:

تجار ایرانی بازار خوبی در جمهوری چک فراهم کرده‌اند

عصر بازار- معاون وزیر صنعت و بازرگانی جمهوری چک گفت: شرکت‌های ایرانی بزرگی در جمهوری چک تاسیس شده‌اند که از صنعت و ماشین‌آلات ما برای این منظور استفاده می کنند و بسیاری از تجار ایرانی توانسته‌اند بازار خوبی را در جمهوری چک برای فروش فعالیت‌های خود فراهم کنند.

تجار ایرانی بازار خوبی در جمهوری چک فراهم کرده‌اند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، ادوارد موریچکی در نشست مشترک با معاون وزیر امور خارجه ایران و مسئولان اقتصادی استان خراسان رضوی در هتل پردیسان مشهد با بیان اینکه هایت تجاری جمهوری چک در این نشست از نتایج و بازدهی‌های بالای استان و مشهد باخبر شد، اظهار کرد: امروز در آستانه پیدایش و توسعه روابط بین جمهوری چک و ایران قرار داریم.

    وی افزود: طی دهه‌های گذشته جهان تغییرات عظیمی در حوزه برنامه‌های اقتصادی داشته است و شرکت‌های جمهوری چک برنامه‌های سنتی در زمینه توسعه روابط اقتصادی با ایران دنبال می‌کردند؛ همکاری‌هایی که باعث مشارکت در حوزه شکر، سنگ آهن و صنایع معدنی شد.

    موریچکی ادامه داد: شرکت‌های ایرانی بزرگی در این مدت در چک تاسیس شد که از صنعت و ماشین‌آلات ما برای این منظور استفاده می‌کردند. طی سالیان گذشته جمهوری چک توانسته به عنوان یک عضو اقتصادی در قلب اروپا فعالیت داشته باشد. با وجود اینکه در سال 1993 منطقه چک اسلواکی دچار جداشدگی شد اما جمهوری چک توانست به تنهایی فعالیت‌های خود ادامه دهد. این کشور با توجه به آمار توانسته منابع و سیستم‌های خود را به شکلی اقتصادی و تجاری تبدیل کند.

    وی تصریح کرد: این کشور توانسته در شکل اقتصادی خاص فعالیت خود را ادامه دهد. بسیاری از تجار ایرانی توانسته‌اند بازار خود را در چک برای فروش فعالیت‌های خود فراهم کنند.

    معاون وزیر صنعت و بازرگانی جمهوری چک اظهار کرد: کشوری که در همسایگی ما وجود دارد، آلمان است که روابط نزدیکی با آن داریم و در جهان امروزی به دنبال کشوری هستیم که بازاری برای فروش کالاهای‌مان فراهم و در توسعه روابط از ما حمایت کند.

    برچسب ها