عصر خودرو

مدیرعامل شرکت آلمانی:

فرصت برای ایجاد قطب منطقه ای در ایران مناسب است

عصر بازار- مدیرعامل شرکت بین المللی «اچ اند آر» آلمان گفت: لغو تحریم های ایران و بهبود روابط تهران- برلین فرصت مناسبی برای این شرکت ایجاد کرده است تا برنامه ایجاد یک قطب منطقه ای در ایران را در دستور کار قرار دهد.

فرصت برای ایجاد قطب منطقه ای در ایران مناسب است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا،"نیلز اچ.هنسن" که این هفته برای شرکت در نشست تجاری ایران و آلمان و دیدارهای شرکت با شرکت (b2b) به تهران آمده است،افزود: این شرکت که تولیدکننده محصولات شیمیایی- دارویی نفت پایه است و اکنون در اروپا، بسیاری از کشورهای آسیایی و همچنین آسیای جنوب شرقی مانند چین فعالیت می کند، با هدف توسعه کسب و کار خود در خاورمیانه، ایران را به عنوان قطب منطقه ای انتخاب کرده است.
    مدیرعامل شرکت بین المللی اچ اند آر پیش بینی کرد این شرکت بتواند در یک بازه زمانی 6 تا 10 ساله قطب منطقه ای با سطح تولید کم را در ایران ایجاد کند.
    هنسن تاکید کرد گرچه ملت ایران امیدوار است با لغو تحریم های بین المللی، در آینده نزدیک شاهد رشد کسب و کارها و اشتغال باشد اما توسعه اقتصادی با شکیبایی و صبر و حوصله امکان پذیر می شود و یکباره ممکن نیست.
    وی ایجاد قطب منطقه ای در ایران را بخشی از برنامه توسعه شرکت خود در سطح جهانی دانست و گفت: مانند هر برنامه توسعه ای دیگر، این برنامه نیز با چالش هایی همراه است که باید برای آنها راه حل پیدا کرد.
    این سرمایه گذار آلمانی ادامه داد: البته ما نیز باید در مورد بازار ایران نکته های زیادی یاد بگیریم، شرایط و عامل های مهم محیطی را بررسی کنیم و بر چالش های پیش رو فائق آییم که همه اینها زمان می برد.
    وی گفت: شرکت اچ اند آر که کارکنان ایرانی تبار زیادی دارد، پیش از تحریم های اقتصادی به طور تقریبی 10سال با طرف های ایرانی روابط تجاری داشت که قصد داریم این روابط را احیا کنیم و آن را توسعه دهیم.
    این شرکت آلمانی با استفاده از نفت خام 800 نوع محصول شیمیایی و دارویی مانند نرم کننده، پارافین و روغن سفید تولید می کند.
    «زیگمار گابریل» معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد و انرژی آلمان، دوازدهم مهرماه در سفر به ایران هیاتی شامل 120 نفر از بازرگانان و نمایندگان بانک مرکزی این کشور را سرپرستی کرد.
    همچنین در پنجمین نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال آلمان، 10 سند و تفاهمنامه همکاری مشترک به امضای وزیر امور اقتصادی و دارایی کشور ما و معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد و انرژی آلمان رسید.
    این تفاهمنامه ها شامل همکاری های مشترک در زمینه تامین مالی پروژه ها، سرمایه گذاری متقابل، سرمایه گذاری مشترک، همکاری های بانکی و بیمه ای، تامین زیرساخت در زمینه انرژی نفت، گاز و پتروشیمی، انرژی های تجدیدپذیر، راه آهن، محیط زیست، راه و شهرسازی، خودروسازی، هواپیمایی، انتقال فناوری است.
    شامگاه دوشنبه سند همکاری و قرارداد تامین و تولید 50 دستگاه لکوموتیو دیزل الکتریک در ایران با زیمنس آلمان و همچنین مشارکت در ایجاد سیستم حمل و نقل ریلی حومه ای تهران با طرف های آلمانی با حضور وزیر راه و شهرسازی ایران و معاون صدراعظم آلمان در وزارت راه و شهرسازی امضا شد.
    از تابستان 1394 تاکنون نزدیک به 20 هیات تجاری از آلمان به ایران سفر کرده و مطابق گفته مسئولان اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان، نزدیک به 10 هیات دیگر نیز تا پایان سال جاری میلادی به ایران می آیند.
    رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران اواخر بهمن ماه سال 1394 در سفر هیات 60 نفره اقتصادی ایران به ایالت باواریا آلمان گفت: روابط تجاری ایران و آلمان در زمان تحریم به پایین ترین سطح خود رسید و حجم تجارت دو کشور دو میلیارد و 500 میلیون دلار شد.
    چهارم مهرماه امسال گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: ارزش تجارت خارجی ایران در نیمه نخست امسال به بیش از 42 میلیارد و 14 میلیون دلار رسید و پیشی گرفتن ارزش صادرات بر واردات همچنان ادامه یافت.
    آمار تجارت خارجی کشور ما در نیمه نخست امسال از افزایش واردات کالاهای آلمانی حکایت دارد. صادرات آلمان به ایران در این مدت یک میلیارد و 122 میلیون دلار بود که در همسنجی با پارسال 26 درصد افزایش داشت. آلمان پنجمین صادرکننده بزرگ کالا به ایران به شمار می رود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو