عصر خودرو

روزهای سرد تالار شیشه‌ای ادامه می‌یابد؟

عصر بازار- معاملات امروز بازار سهام در شرایطی آغاز می‌شود که به نظر می‌رسد با توجه به تعطیلات پیش رو روز کم‌رمقی در انتظار بازار سهام باشد.

روزهای سرد تالار شیشه‌ای ادامه می‌یابد؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، معاملات امروز بازار سهام در شرایطی آغاز می‌شود که به دلیل قرار گرفتن در آستانه روزهای تعطیلی محرم تالار شیشه‌ای روزهای کم‌رمقی را سپری می‌کند و باعث شده فشار عرضه‌ها زیاد شود. از سویی دیگر بازارهای جهانی در تعطیلات پایان هفته قرار دارند و تا حدودی بر ابهامات بازار افزوده است.

    دراین شرایط نقدینگی بازار به سمت صنایع کوچک کوچ کرده و شاهد افزایش تحرکات سفته‌بازی در روند معاملات هستیم.

    اما نکته مثبت در جریان معاملات افزایش نسبی حجم و ارزش داد و ستدها بوده که نشان دهنده این مساله است سهامداران هنوز به بازگشت بورس به مدار صعودی امیدوارند.

    در میان صنایع بازار انتظار می‌رود با وجود تعطیلی بازارهای جهانی گروه پالایشی متاثر از رشد قیمت جهانی نفت با افزایش تقاضا مواجه شده و شاهد ادامه روند رو به رشد نمادهای این گروه باشیم. همچنین «شتران» از دیروز به‌عنوان پانصد و دومین شرکت بورسی، در بخش «ساخت کک، فرآورده‌های حاصل از تصفیه نفت و سوخت‌های هسته‌ای»، گروه و طبقه «ساخت فرآورده‌‌های نفتی تصفیه شده» با کد صنعت «232010» و نماد «شتران، Shetran» در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شد.

    در گروه خودرو به نظر می رسد روزهای پر عرضه کماکان ادامه داشته و شاهد ادامه اصلاح قیمت ها در میان نمادهای زیر مجموعه این گروه باشیم. اگر چه به نظر می رسد در اواخر بازار روند معاملات قطعه سازها تا حدودی بهبود یابد.

    همچنین هفته گذشته قراردادی برای ایجاد شرکت مشترک بین شرکت خودروسازی رنو فرانسه با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در پاریس امضاء شد که براساس این قرارداد یک شرکت جوینت ونچر برای تولید محصولات مشترک ایجاد خواهد شد که 40 درصد سهام آن متعلق به ایدرو و 60 درصد آن متعلق به رنو خواهد بود. برخی ابهامات اساسی در این قرارداد وجود دارد که به زعم کارشناسان قابل تامل و بازنگری بوده و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید به این ابهامات پاسخ دهد.

    در گروه فلزات اساسی انتظار می رود روند معاملات متاثر از تعطیلی بازارهای جهانی تا حدودی دچار افت شده و شاهد افزایش نسبی عرضه ها در میان نمادهای بازار باشیم.

    به این ترتیب پیش بینی می شود با توجه به تعطیلات پیش رو و همچنین روند نزولی چند روز اخیر شاخص معاملات امروز بازار سهام تا حدودی پر عرضه بوده و رنگ و بوی احتیاط داشته باشد و شاهد افت نسبی حجم و ارزش داد و ستدها باشیم.

    برچسب ها