عصر خودرو

چهارشنبه ۱۱ شهریور ۹۴؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار: در معاملات امروز چهارشنبه ۹۴.۰۶.۱۱ در بازار برق بورس انرژی ۱,۱۳۱ مگاوات برق به ارزش ۱۱ میلیارد و ۲۷۲ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته، افزایش ۱۲ برابری را نشان می‌دهد.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) امروز نیز تغییرات چندانی نداشت و افزایش 0.03 درصدی را به ثبت رساند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشخص است چند روزی است نیروهای عرضه و تقاضا در بازار در قیمت 415,000 ریال به تعادل رسیده‌اند و نوسانات اندک و ثبات در این محدوده قیمتی مشاهده می‌شود.
    در معاملات امروز بازار برق بورس انرژی، همزمان با واریز بخش اول اعتبارات شهریور ماه به حساب شرکت‌های توزیع نیروی برق و افزایش نقدینگی ، افزایش حجم و ارزش معاملات در بازار به ثبت رسید، البته رفتار محتاطانه خریداران جهت جلوگیری از افزایش ناگهانی قیمت، مانع از افزایش بیشتر حجم معاملات شد.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13940618 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13940618 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است روندی نزولی قیمت در دو روز گذشته در محدوده 415,000 ریال به ثبات رسیده است.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشخص است در ابتدای دوره روندی با ثبات در محدوده 547,000 ریال بوده و در انتهای دوره روندی نزولی به خود گرفته و تا 510,000 ریال کاهش یافته است..
    در این نماد تا به امروز 356 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 11/06/1394 با 246 مگاوات می‌باشد.

    روند نماد 13930618 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

    برچسب ها