عصر خودرو

با مشارکت مرزنشینان؛

صادرات گازوئیل ایران به افغانستان ۴ برابر می‌شود

عصر بازار- یک مقام مسئول از افزایش چهار برابری صادرات گازوئیل ایران به افغانستان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون، بیش از ۳۱ میلیون لیتر گازوئیل به این کشور همسایه صادر شده است.

صادرات گازوئیل ایران به افغانستان ۴ برابر می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، همزمان با افزایش ظرفیت تولید گاز از پارس‌جنوبی و جایگزینی گاز طبیعی به‌ جای نفت کوره و گازوئیل در سبد سوخت نیروگاه‌ها، ظرفیت صادرات گازوئیل ایران هم افزایش یافته است.

    بر این اساس، از ابتدای امسال تاکنون به طور متوسط روزانه 14 میلیون لیتر گازوئیل از سوی ایران در بازار جهانی عرضه شده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال، حجم صادرات روزانه گازوئیل از مرز 20 میلیون لیتر در روز عبور کند.

    در این بین هم اکنون، افغانستان به بزرگترین بازار منطقه‌ای گازوئیل ایران تبدیل شده؛ به طوری‌که حجم صادرات ماهانه این فرآورده نفتی، شهریور ماه امسال در مقایسه با فروردین، با افزایشی بیش از چهار برابری همراه شده است.

    محمدمهدی قرایی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان‌رضوی در تشریح آخرین وضعیت صادرات گازوئیل ایران به افغانستان، گفت: هم‌اکنون بخش عمده‌ای از صادرات گازوئیل به این کشور همسایه، از سوی شرکت‌های تعاونی مرزی انجام می‌شود.

    این مقام مسئول با یادآوری اینکه فروردین ماه امسال حجم صادرات گازوئیل به افغانستان به حدود چهار میلیون و 991 میلیون لیتر در ماه رسید، تصریح کرد: میزان صادرات این فرآورده نفتی مردادماه امسال، به 11 میلیون لیتر رسیده است.

    قرایی با تاکید بر اینکه حجم صادرات گازوئیل به افغانستان شهریورماه به بیش از 17 میلیون لیتر رسیده است، تاکید کرد: با مشارکت شرکت‌های تعاونی مرزی، حجم صادرات گازوئیل به افغانستان افزایش می‌یابد.

    مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی در پایان خاطرنشان کرد:در مجموع بیش از 31 میلیون و 758 هزار لیتر گازوئیل در 6 ماه نخست امسال از مرزهای خراسان‌رضوی به افغانستان صادر شده است.

    برچسب ها