عصر خودرو

ارزانی ۳۰ هزار تومانی سکه و ادامه کاهش قیمت

عصر بازار- بازار سکه در هفته گذشته با بیشترین کاهش قیمت در ماه‌های اخیر همراه شد؛ به طوری که نرخ سکه تمام با افت ۳۰ هزار تومانی، یک میلیون و ۸۳ هزار تومان معامله شد که انتظار می‌رود باتوجه به ایام عزاداری حسینی، روند کاهشی قیمت ادامه یابد.

ارزانی ۳۰ هزار تومانی سکه و ادامه کاهش قیمت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، نرخ سکه در هفته گذشته با تحولات زیادی روبرو شد و یکی از پر نوسان ترین روزهای خود را جهت کاهش قیمت در سال جاری پشت سر گذاشت. 

    سکه تمام طرح جدید در ماه‌های اخیر با ثبات نسبی همراه بود و نوسان چندانی را به خود ندید و در هفته گذشته با افت محسوسی مواجه شد و در این مدت بیش از 30 هزار تومان کاهش قیمت پیدا کرد.

    سکه تمام طرح جدید در شروع هفته گذشته با نرخ یک میلیون و 115 هزار تومان در بازارعرضه شد. این سکه در میانه هفته با افت یکباره به یک میلیون و 90 هزار تومان کاهش یافت و ادامه این روند منزولی با شیبی تند در آخرین روز هفته قبل به یک میلیون و 83 هزار تومان رسید تا دست کم در ماه‌های اخیر افت قیمتی بی سابقه پیدا کرده باشد.

    همچنین نیم سکه در اولین روز هفته گذشته 566 هزار تومان در بازار عرضه شد. در میانه‌های هفته این نوع سکه به 552 هزار تومان رسید و در انتهای هفه با ادامه این حرکت نزولی به 546 هزار تومان کاهش یافت تا در مجموع این نوع سکه در هفته‌ای که گذشت 20 هزار تومان کااهش قیمت پیدا کند.  

    در میان سایر سکه‌ها، ربع سکه در این بازه زمانی با 9000 تومان کاهش قیمت همراه شد. این نوع سکه در نخستین روز هفته قبل 286 هزار تومان در بازار آزاد مشاهده شد و در ادامه هفته به 290 هزار تومان و در آخرین روز هفته به 286 هزار تومان رسید.

    همچنین سکه گرمی درهفته اخیر از نرخ 187 هزار تومان در ابتدای هفته به 180 هزار تومان در آخر هفته رسید.   

    البته افت قیمت سکه و طلا به دلیل کاهش قیمت جهانی طلا بوده است، چراکه در بازار جهانی قیمت طلا با بیشترین میزان کاهش طی هفت ماه اخیر همراه شده است. علاوه بر این، با توجه به همزمانی با ایام محرم و صفر انتظار کاهش قیمت در مورد سکه وجود داشت اما به طور موازی این موضوع با کاهش قیمت طلای جهانی همراه شد.

    به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر، علت کاهش شدید قیمت طلای جهانی، بالا رفتن ارزش سهام و نرخ برابری دلار و نیز افزایش میزان عرضه در بازارهای جهانی است.

    در هفته جاری نیز با توجه به اینکه در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی قرار داریم، قطعا با کاهش میزان تقاضا در بازار داخلی همراه خواهیم بود که این مسئله در قیمت‌ها اثرگذار است.

    برچسب ها