عصر خودرو

۵ گام مهم‌ برای شروع کسب و کار موفق

عصر بازار- در این نوشتار به ۵ گام مهم‌ برای شروع کسب و کار موفق پرداخته می شود.

۵ گام مهم‌ برای شروع کسب و کار موفق
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بازده، توجه به این 5 گام می‌تواند به شما کمک کند تا کسب و کار پررونقی راه بیندازید و موفق شوید.

    شروع یک کسب و کار
    1. سرمایه‌گذاری دقیق انجام دهید

    قطعا هر نوع کسب و کاری نیاز به سرمایه اولیه دارد و کسی که می‌خواهد کسب و کاری برای خود داشته باشد، احتیاج به حداقل سرمایه دارد. اما به یاد داشته باشید که خرج کردن تمام پولی که دارید برای کسب و کار‌ جدید، وحی منزل نیست و می‌توانید روی وام هایی چون وام اشتغال هم حساب باز کنید.


    2. برنامه‌ی مدون کسب و کار‌ طراحی کنید

    لطفا با برنامه‌ریزی پیش بروید تا همه چیز همانطور که انتظار دارید پیش برود. پیش از اینکه وارد فاز عملیاتی شوید، روی کاغذ مراحل کار را بنویسید و تا حد امکان با جزییات هم بنویسید که در مرحله عمل با مشکلات کمتری روبه‌رو شوید. البته همواره جایی برای اتفاقات پیش‌بینی نشده هم بگذارید.


    3. حوزه رقابت را برای خود مشخص کنید

    رقیبان خود در کسب و کار‌ جدید را رصد کنید. بدانید که دقیقا رقیبانتان چه کسانی هستند و هر یک در چه موقعیتی از کسب و کارشان قرار دارند. با گردآوری این اطلاعات، ساده تر و مطمئن تر تصمیم می‌گیرید.


    4. نام تجاری مناسب برگزینید

    گزینش نام تجاری مناسب، روان و زیبا به قدری در کار اهمیت دارد که می‌توان گفت، همه مردم شما را با همین نام تجاری می‌شناسند و هر چه رساتر و گویاتر باشد، تصویر بهتری را برای مشتریان رقم می‌زند.


    5. لوگوی جذاب طراحی کنید

    هر برندی یک لوگو دارد و لوگو در واقع معرف کالا یا خدماتی است که در کسب و کار‌ به مشتری ارائه می‌شود. لوگو هم مانند برند یا همان نام تجاری باید گویا و زیبا باشد. به عبارت دیگر لوگو تصویر کسب و کار‌ شما در ذهن مخاطب است.

    برچسب ها