عصر خودرو

با بهبود شاخص‌های آمریکا رخ داد؛

سقوط قیمت طلا به کمترین نرخ ۴ ماه گذشته

عصر بازار- داده‌های اقتصادی قوی ایالات‌متحده که منجر به افزایش نرخ بهره در ماه‌های آینده می‌شود، قیمت طلا را به کمترین میزان خود در چهار ماه گذشته رساند.

سقوط قیمت طلا به کمترین نرخ ۴ ماه گذشته
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، قیمت طلا برای تحویل در ماه دسامبر با 1.2 درصد کاهش به 1.253 دلار در هر اونس در بخش کامکس در بازار بورس کالای نیویورک رسید که این میزان، کمترین قیمت طلا از ابتدای ماه ژوئن سال جاری میلادی است.

    یک گزارش در روز پنجشنبه نشان داد که تعداد آمریکایی‌هایی که برای دسترسی به مزایای بیکاری ثبت‌نام کرده‌اند، برای اولین بار در هفته گذشته نسبت به 4 دهه گذشته به پایین‌ترین میزان خود رسیده است که نشانه‌ای از تقویت شاخص های اقتصادی آمریکا است. تعداد بالای شاغلان در ماه سپتامبر استدلالی قوی‌ برای افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر شده و قیمت طلا را کاهش داده است.

    قیمت کنونی این فلز در مقایسه با متوسط قیمت یک ماه گذشته 92 دلار پایین‌تر است اما در مقایسه با متوسط قیمت یک سال گذشته آن 114 دلار افزایش داشته است. قیمت این فلز گران‌بها تنها در یک هفته بیش از 70 دلار سقوط کرده است، به‌گونه‌ای که در اواخر ماه گذشته میلادی قیمت این فلز به محدوده 1340 دلار بود، اما در حال حاضر به 1250 دلار رسیده است.

    برچسب ها