عصر خودرو

سفیر عراق:

جایگاه ایران در حوزه تجارت عراق باید مستحکم تر شود

عصر بازار- سفیر عراق در ایران گفت: بازار عراق بهترین فرصت برای عرضه کالاهای ایرانی است و باید با ارتقای کیفیت محصولات صادرات محور و بازاریابی قوی، روز به روز جایگاه ایران در حوزه تجارت عراق مستحکم تر شود.

جایگاه ایران در حوزه تجارت عراق باید مستحکم تر شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، راجح صابر عبود الموسوی روز پنجشنبه در نشست با صنعتگران و فعالان اقتصادی استان مرکزی در اراک، افزود: در حال حاضر تولید کنندگان ایرانی بخشی از بازار عراق را در دست دارند ولی با توجه به قرابت فرهنگی و مذهبی و تمایل مردم عراق به مصرف کالاهای ایرانی، نیاز است که در این زمینه فعالیت گسترده تری انجام شود.

    وی ادامه داد: استان مرکزی با ظرفیت های متعدد تولیدی، یکی از قطب های برتر صنعت در خاورمیانه است و توان اینکه تجار و فعالان اقتصادی این خطه با بهره گیری از همه ظرفیت ها برای تصاحب بازار عراق و خاورمیانه بکوشند، وجود دارد.
    سفیر کشور عراق در ایران اظهار کرد: اگرچه دشمنان اسلام و مذهب تشیع چشم دیدن مراودات ایران و عراق را ندارند اما، مسئولان هر 2 کشور باید زمینه تعامل و همکاری های سیاسی و اقتصادی خود را روز به روز افزایش دهند.
    وی اضافه کرد: دشمنان اسلام و تشیع باید بدانند که کشور عراق و جمهوری اسلامی ایران دوست و برادر هستند و با تمام قوا در راستای تقویت مراودات همه جانبه تلاش می کنند.
    صابر الموسوی اظهار کرد: در شرایط کنونی کشورهای ایران و عراق بیشتر از هر زمان دیگر به همکاری و تعامل با یکدیگر احتیاج دارند و ظرفیت های هر دو کشور باید در راستای حل مشکلات و کمبودها به کارگیری شود.
     وی ادامه داد: توطئه ها و شرارت های دشمنان اسلام باعث شده که عراق در فضای داخلی خود روی امنیت و آرامش کامل را نبیند و گروهک های تکفیری و ضد اسلامی با هدف جلوگیری از پیشرفت کشورهای منطقه از سوی استکبار جهانی حمایت می شوند.
    سفیر کشور عراق در ایران افزود: قدرت های اقتصادی و سیاسی جهان در صدد تخریب چهره ایران اسلامی و کالاهای تولیدی در این کشور هستند و این مساله رسالت صنعتگران ایرانی را سنگین تر می کند و باید با با تولیدبا کیفیت و ارزان قیمت در راستای خنثی سازی توطئه های دشمنان گام بردارند.
    وی گفت: امام خمینی(ره) با پیروزی انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی را در منطقه و حتی همه جهان گسترش داد و امروز این جریان به عنوان الگوی تمام نمای آزادی خواهی در دنیا مطرح است.
    سال گذشته 99 میلیون دلار انواع کالاهای هیدرو کربور، کیسه های کوچک از پلی اتیلن، لوله و پروفیل، ظروف شیشه ای و چیپس از کشور ایران به عراق صادر شده است.
    همچنین در سال 1394 روغن های معدنی، آلیاژهای آلومینیوم، سرب های تصفیه نشده، ماشین های خم کاری و پانچ به ارزش 791 هزار دلار از کشور عراق به ایران وارد شده است.
    در این نشست تجار و فعالان اقتصادی حاضر در خصوص مزیت های اقتصادی استان مرکزی سخت گفتند.
    بازدید از نخستین نمایشگاه بین المللی آلومینیوم و پانزدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان، بازدید از شرکت های آلومینیوم ایران، آلومرول و لجور از برنامه های سفر دو روزه سفیر عراق در ایران به شهر اراک است.

    برچسب ها