عصر خودرو

لاریجانی:

زمینه توسعه صادرات غیر نفتی فراهم است

عصر بازار- رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کشور در ۲ و ۳ سال اخیر دچار رکود بوده است و باید تلاش شود تا کارخانه‌های تعطیل و نیمه فعال راه‌اندازی شود.

زمینه توسعه صادرات غیر نفتی فراهم است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، علی لاریجانی در اختتامیه کنگره ملی سرداران، امیران و 1880 شهید استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در تاریخ ایران اسلامی ایستادگی و فداکاری مردم استان کهگیلویه و بویراحمد به یادگار مانده است به گونه‌ای که به شجاعت و دلبستگی به اهل بیت و ولایتمداری شناخته می‌شوید و رزمندگان این استان در دوران دفاع مقدس در برخی خط شکنی‌ها نقش به سزایی داشتند.

     رئیس مجلس عنوان کرد: حضور در محافلی مانند این یادواره‌ها، انسان را از بعضی تعلقات خاطر به امور متعارف دور می‌کند و تذکری جدی برای زندگی انسان است، این محافل انسان را به سمت گزینش‌های برتر رهنمون می‌کند لذا شرکت در این جلسات برای افراد بسیار مؤثر است.
    لاریجانی با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های ارزشمندی دارد که باید به آنها توجه کرد، گفت: شما نمایندگان خوبی در مجلس دارید و امیدوارم که ظرفیت خوب نمایندگان بتواند نیازهای شما را برطرف کند.
    وی با اشاره به رشادت مردم ایران در 8 سال دفاع مقدس، ابراز کرد: به واسطه آن فداکاری‌ها، ما امروز از امنیت بسیار ارزشمندی برخوردار هستیم که باید قدر آن را دانست.‌
    دفاع مقدس به دنیا نشان داد که نمی‌توانید با ملت ایران با زور و توان نظامی صحبت کنید‌
    رئیس مجلس بیان کرد: دفاع مقدس تنها خروج دشمن از ایران نبود، بلکه اصل تأثیر آن این بود که همه دنیا متوجه شدند درگیری با ملت ایران سرانجام خوبی برای آنها ندارد.
    رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جنگ در زمانی رخ داد که ایران با مشکلات زیادی روبه‌رو بود، خاطرنشان کرد: درس بزرگی که ایران به واسطه نیروی مجاهدانه‌ مردمش در 8 سال دفاع مقدس به دنیا داد این بود که شما نمی‎‌توانید با ملت ایران با زور و توان نظامی صحبت کنید.
    لاریجانی ادامه داد: وقتی سال‎ها بعد آمریکایی ها و برخی کشورهای بزرگ خواستند در منطقه تغییراتی ایجاد کنند و به افغانستان و عراق به بهانه‌های مختلف حمله کردند و همان زمان اسنادی وجود داشت که نشان می‌داد هدف آنها چیز دیگری است و هم امروز که برخی اسناد دیگر آنها فاش شده است.
    اگر امروز بخواهیم اقتصاد کشور را شکوفا کنیم نیاز به امنیت داریم
    وی خطاب به خانواده معظم شهدا گفت: شما کار بزرگی انجام دادید، ایران را از نظر امنیت بیمه کردید استواری امنیت امروز ایران به خاطر سرمایه‌گذاری است که در قبل انجام شد.
    رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اگر امروز بخواهیم اقتصاد کشور را شکوفا کنیم نیاز به امنیت داریم بنابراین شهدا کاری ماندگار برای ایران انجام دادند که نقش محوری و کانونی برای آینده ایران داشته و دارد و همه باید قدردان شهدا باشیم.
    رئیس مجلس امنیت استوار را یک بعد مهم فداکاری شهدا در 8 سال دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: نکته دوم آینده سیاسی و اجتماعی ایران آینده روشنی است، ریشه های فرهنگی ایران عمیق است و اینکه در یک استان همه محب اهل بیت باشند یک همبستگی عمیق به وجود می‎آید و استان کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه شهره است که نتایج ارزشمندی در حوزه فرهنگ خواهد داشت.
    تمام حملات دشمن به ستون کشور یعنی ولایت فقیه است
    لاریجانی ابراز کرد: نقش مهم دیگر نقش روحانیت و مرجعیت و رهبری انقلاب اسلامی است، این کشور امروز با داشتن تئوری ولایت فقیه از یک ثبات برخوردار است، فراز و فرودهای زیادی در طول انقلاب داشتیم، از نخستین رئیس جمهور کشور ما که بنی‌صدر بود مشکلات بسیاری برای کشور ایجاد شد، اما عامل تکیه گاه مردم و حلال مشکلات ولایت فقیه بود.
    وی ولایت فقیه را ستون استوار کشور دانست و گفت: در طول سال‌هایی که از انقلاب می‌گذرد حملات دشمنان به سمت این ستون بوده است.
    رئیس مجلس اظهار کرد: پس از جنگ عامل پیشرفت ایران رهبری بود فقط مسئله سیاست و دفاع نبود که رهبری نقش داشت در مسائل حساس کشور نیز نقش رهبری ممتاز بود.
    لاریجانی تصریح کرد: اگر رهبری حمایت مستمر از فناوری هسته‎ای نمی‌‎کرد ما امروز از این فناوری برخوردار نبودیم و مسئولان هم تحمل ایستادگی نداشتند و علاوه بر این، در بحران‎‌های مهم منطقه‎ای همیشه رهبر مسائل را جمع‌بندی و ابلاغ می‌کرد و امروز امنیت کشور مدیون ظرفیت عظیم ولی فقیه است.
    ‌لاریجانی با اشاره به اینکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قدری کند در حال جلو رفتن است، افزود: مقام معظم رهبری نه تنها عامل ایجاد ثبات، امنیت و قدرت دفاعی بلکه عامل پیشرفت کشور بعد از انقلاب اسلامی در بخش‌های مختلف بوده است.
    وی بیان کرد: امروز با همت مسئولان و برنامه‌ریزی مدون باید پیگیر استفاده از ظرفیت‌های موجود در بخش‌های مختلف به‌دنبال حل مشکلات مردم از جمله بیکاری جوانان که به دلیل عدم استفاده صحیح از سرمایه‌ها و سوءمدیریت به مسئله بزرگی طی چند سال اخیر تبدیل شده، باشیم و سرمایه‌ها را به سمت توسعه و رونق تولید هدایت و راه را عوض کنیم.
    زمینه توسعه صادرات غیر نفتی در کشور فراهم است
    لاریجانی با تاکید بر اینکه اتکا به نفت را رها و باید به سمت صادارت غیر نفتی برویم اظهار داشت: زمینه توسعه صادرات غیر نفتی در کشور فراهم است و باید با برنامه‌ریزی مدون و مستمر به فکر چاره‌اندیشی در این زمینه باشیم و باید بدانیم توسعه صادرات مهمترین هدف طرح اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری بوده است.
    رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مجلس قانون‌های مختلفی برای توسعه صادرات غیر نفتی تصویب شده که تحقق آن نیازمند همراهی و تعامل مردم است ابراز کرد: به برخی استان‌ها که سفر می‎کنم جوانان خواهان به‌کارگیری در ادارات هستند در حالی دستگاه‌های اجرایی مملو از نیروی انسانی است به طوری که بسیاری از پول نفت و مالیات هزینه حقوق این کارکنان می‎شود.
    لاریجانی با بیان اینکه باید زمینه کارآفرینی در کشور فراهم شود گفت: جوانان به عنوان سرمایه‌های این کشور انرژی لازم برای توسعه و رونق تولید را دارند ولی باید مسئولان شرایط سرمایه‌گذاری را فراهم و بانک‎ها نیز در پرداخت تسهیلات همکاری کنند.
    کشور در 2 و 3 سال اخیر دچار رکود بوده است
    وی از تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در تمام استان‌ها خبر داد و افزود: کشور در 2 و 3 سال اخیر دچار رکود بوده است و باید تلاش شود تا کارخانه‌های تعطیل و نیمه فعال راه اندازی شود تا به نوعی وضعیت سرد اشتغال تا حدودی بهبود پیدا کند و بعد زمینه سرمایه گذای بیشتر فراهم شود.
    لاریجانی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی به استان‌های کمتر برخوردار نگاه ویژه‌ای دارد تصریح کرد: سهم دو درصد نفت مناطق محروم را به سه درصد افزایش دادیم و هم اکنون مراحل پایانی آن در شورای نگهبان در حال طی شدن است.
    وی بیان کرد: فرمایش مقام معظم رهبری در ابتدای سال که انجام فعالیت اقتصادی مجاهدت است تعارف نیست بلکه حقیقت بوده زیرا در صورت توسعه اقتصادی، کشور بیمه می‌شود.

    برچسب ها