عصر خودرو

معاون سازمان مدیریت تاکید کرد:

نقش بندر چابهار در استراتژی‌های اقتصادی آینده

عصر بازار- معاون توسعه امور آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: در تمام دنیا مناطق ساحلی آباد هستند اما بندرهای ما جزو فقیرترین مناطق به شمار می‌آیند و تحلیلی نیز برای آن نداریم.

نقش بندر چابهار در استراتژی‌های اقتصادی آینده
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا،  محمدرضا واعظ مهدوی، در نشست سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه سلامت با روسای دانشگاه‌های علوم‌پزشکی سیستان و بلوچستان که عصر چهارشنبه، در وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: زندگی در استان سیستان و بلوچستان به آب بستگی دارد اما در اثر نبود درآمد و حیات، همه در حال مهاجرت هستند. ما باید راه‌حلی پیدا کنیم که آیا الگویی برای زندگی در غیاب آب وجود دارد؟ در سیستان و بلوچستان آب هنوز به سمت پاکستان می‌رود. به 105 روستا با تانکر آب‌رسانی می‌شود که تا آخر سال 95 به 1300 روستا می‌رسد. مهم‌ترین ویژگی این استان مرز است که هم مزیت است و هم باعث ایجاد مشکلاتی شده است.

    وی افزود: یکی دیگر از مزایای این استان ساحل است. در تمام دنیا مناطق ساحلی آباد هستند اما بندرهای ما جزو فقیرترین مناطق به شمار می‌آیند و تحلیلی نیز برای آن نداریم.

    واعظ مهدوی آفتاب، باد، انرژی‌های تجدیدپذیر، ترانزیت، معادن و گردشگری را جزو ظرفیت‌های این استان عنوان کرد و ادامه داد: بندر چابهار اهمیت زیادی در استراتژی اقتصادی آینده دارد.تمام فعلیت بخشیدن به این ظرفیت‌ها از عهده دولت برنمی‌آید. حضور سازمان‌های مردم‌نهاد با تمرکز بر انتقال تکنولوژی و تغییر متغیرهای اجتماعی مانند شرایط اشتغال و فرهنگ اجتماعی، می‌تواند موثر باشد.

    معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، با تاکید بر اینکه استعدادهای قابل باروری در این منطقه وجود دارد، اظهار کرد: جبران فاصله استان سیستان و بلوچستان با سایر مناطق به همت همگانی نیاز دارد و خواهش ما حرکت به سمت توانمندسازی اجتماعی و مردمی است.

    برچسب ها