عصر خودرو

سرمایه گذاری ۸۲۰ میلیون دلاری کره جنوبی برای ساخت دو نیروگاه انرژی تجدیدپذیر در کشور

عصر بازار-قرارداد ساخت یک نیروگاه خورشیدی در استان فارس به ارزش ۶۰۰ میلیون دلار و یک نیروگاه بادی در شهرستان زابل استان سیستان و بلوچستان به ارزش ۲۲۰ میلیون دلار شامگاه چهارشنبه با حضور رئیس ستاد توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری و مدیران شرکت کره ای به امضا رسید.

سرمایه گذاری ۸۲۰ میلیون دلاری کره جنوبی برای ساخت دو نیروگاه انرژی تجدیدپذیر در کشور
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، نعمت الله ترکی رئیس ستاد توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری در پایان آیین امضای این قرارداد که در محل سازمان برنامه و بودجه استان تهران برگزار شد گفت: این دو نیروگاه با سرمایه گذارای یک شرکت از بخش خصوصی کره جنوبی احداث می شود.

    وی تصریح کرد: با سرمایه گذاری 600 میلیون دلاری مستقیم این شرکت کره ای، یک نیروگاه خورشیدی با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی شیراز در استان فارس به ظرفیت تولید 200 مگاوات نیروی برق و در زمینی به مساحت 150 هکتار ساخته خواهد شد.
    ترکی اظهار کرد: همچنین با سرمایه گذاری 220 میلیون دلاری مستقیم همین شرکت، یک نیروگاه بادی در شهرستان زابل استان سیستان و بلوچستان احداث می شود.
    رئیس ستاد توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری با اشاره به اینکه انتقال فناوری های نوین به شرکت های داخلی از شروط اصلی امضای قرارداد با سرمایه گذاران خارجی است خاطرنشان کرد: قرارداد ساخت این دو پروژه نیروگاهی به روش B.O.T (ساخت، بهره برداری و واگذاری) بوده و در حدود 15ماه تکمیل و به بهره برداری خواهند رسید.
    وی با بیان اینکه ستاد توسعه سرمایه گذاری ناظر بر اجرای این پروژه است، تصریح کرد: پیمانکاران مشارکت کننده در ساخت این دو پروژه، ایرانی خواهند بود و وسایل و تجهیزات مورد استفاده در این طرح نیز از تولیدات داخلی تامین می شود.
    رئیس ستاد توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری با تاکید بر این که در سرمایه گذاری های خارجی، پیشینه کاری شرکت های خارجی مورد ارزیابی قرار می گیرد خاطرنشان کرد: تنها از توان شرکت هایی که ظرفیت و اهلیت سرمایه گذاری خارجی را دارند و شروط مورد نظر ما از جمله استفاده از توان پیمانکاران داخلی و انتقال فناوری به داخل کشور را قبول کنند، استفاده خواهیم کرد.
    ترکی، ارزش قراردادهای سرمایه گذاری خارجی که با حمایت ستاد توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری به امضا رسیده را حدود هفت میلیارد دلار و مربوط به هفت استان کشور عنوان کرد و افزود: امیدوارم حجم سرمایه گذاری های خارجی تا پایان سال به 10 میلیارد دلار افزایش یابد.
    وی یادآور شد: ستاد توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری به عنوان هماهنگ کننده سرمایه گذار و سرمایه پذیر در سراسر کشور عمل می کند و به معرفی پروژه ها به علاقه مندان به سرمایه گذاری می پردازد.
    رئیس ستاد توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری با اشاره به ظرفیت های گسترده کشور در جذب سرمایه خارجی اظهار کرد: در حوزه گردشگری، حمل و نقل عمومی، احداث بیمارستان های تخصصی، ساخت تصفیه خانه های فاضلاب و... ظرفیت های خوبی برای جذب سرمایه خارجی در سراسر کشور وجود دارد.
    هفته گذشته نیز قرارداد ساخت یک مجموعه بزرگ گردشگری در استان خراسان رضوی به ارزش 166 میلیون دلار با حضور رئیس ستاد توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری و مدیران شرکت هایی از چین و امارات به امضا رسید.
    رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران با حفظ سمت ریاست ستاد توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری کشور را برعهده دارد.

    * پیش بینی تحقق 10 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در استان تهران طی سال 95
    رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران با اشاره به اینکه از ابتدای سال 95 تاکنون تفاهم نامه های مربوط به دو میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در بخش های مختلف در این استان به امضا رسیده است، ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال این رقم به 10 میلیارد دلار افزایش یابد.
    وی به مذاکره با شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری در استان تهران اشاره و خاطرنشان کرد: ظرفیت خوبی در زمینه های ساخت تصفیه خانه های فاضلاب، طرح های آبرسانی و بخش حمل و نقل عمومی برای سرمایه گذاری در تهران وجود دارد.

    برچسب ها