عصر خودرو

موسویان اعلام کرد:

تجارت ۳۷ میلیارد دلاری ایران و چین

جاده ابریشم احیا می‌شود

عصر بازار- مدیرکل دفتر آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه احیای جاده ابریشم ارتباط بسیاری از ملت‌های آسیایی را فراهم می‌کند، گفت: امسال حجم تجارت ایران و چین به ۳۷میلیارد دلار رسیده است.

تجارت ۳۷ میلیارد دلاری ایران و چین
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، سیدمجتبی موسویان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه احیای جاده ابریشم که ارتباط بسیاری از ملت‌های آسیایی را ممکن می‌کند، از سوی چین در سال 2013 مطرح شد، افزود: امیدواریم همکاری‌های میان ایران و چین به خصوص در بین استان‌های دو کشور هرچه بیشتر توسعه پیدا کند.

    مدیرکل دفتر آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت با اعلام اینکه استان جی‌جیانگ چین پتانسیل همکاری زیادی با استان‌های طراز اول ایران دارد، اظهار داشت: به تازگی هیاتی از این استان به ایران سفر کردند و امروز هم در نمایشگاه صنعت، حضور پررنگی دارند.

    موسویان با اشاره به اینکه امیدواریم به زودی یک هیات ایرانی از استان جی‌جیانگ چین دیدن کند، گفت: درآمد سرانه این استان و شانگهای چین از بسیاری کشورهای اروپایی بالاتر است؛ ضمن آنکه کشور چین طرف تجاری 120 کشور در جهان است.

    وی ادامه داد: دو سال گذشته، حجم تجارت دو کشور 52 میلیارد دلار بوده است که با کاهش قیمت نفت، امسال حجم تجارت به 37 میلیارد دلار رسیده است.

    مدیرکل دفتر آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت در خصوص افزایش کیفیت کالاهای وارداتی از چین، گفت: کشور چین 13 استاندارد برای کیفیت کالاها تعریف کرده است و کیفیت کالاهای وارداتی بستگی به درخواست واردکنندگان دارد.

    همچنین خن‌جی یه، معاون اداره بازرگانی استان جی‌جیانگ چین با بیان اینکه همکاری‌های میان ایران و این استان در همه زمینه‌ها بوده است، گفت: با تلاش و مشارکت دو کشور، سطح همکاری‌ها ارتقا یافته و با ثبات همراه است.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر روابط و همکاری اقتصادی و تجاری این استان با ایران به سرعت در حال توسعه است، افزود: در 7 ماهه امسال میلادی حجم تجارت این استان با ایران به 3.4 میلیارد دلار رسیده است.

    وی با اشاره به حضور این استان در شانزدهمین نمایشگاه صنعت ایران، اظهار داشت: در این نمایشگاه 80 شرکت در 100 غرفه شرکت کرده‌اند و تجهیزات صنعتی صنایع سبک را عرضه به نمایش گذاشتند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو