عصر خودرو

قیمت جهانی طلا اندکی افزایش یافت

عصر بازار- طلای جهانی پس از این‌که روز سه‌شنبه به پایین‌ترین قیمت در بیش از سه ماه اخیر رسید، تحت تاثیر ضعیف‌تر شدن ارزش دلار آمریکا در معاملات روز جاری اندکی بهبود یافت.

قیمت جهانی طلا اندکی افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور، 0.4 درصد افزایش یافت و به 1272.21 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه‌شنبه بیش از سه درصد سقوط کرده و به پایین‌ترین قیمت از زمان رای انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا در 24 ژوئن رسیده بود.

    در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر 0.4 درصد افزایش یافت و به 1274.60 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه‌شنبه، 43 دلار یا 3.3 درصد کاهش داشت و در 1269.70 دلار بسته شد.

    شاخص دلار آمریکا که این ارز را در برابر سبدی از شش ارز بزرگ دنبال می‌کند، 0.1 درصد در معاملات روز چهارشنبه کاهش یافت. بازارهای سهام آسیایی روز چهارشنبه به سطح پایین‌تری نزول کردند و بازده اوراق قرضه به بالاترین سطح در دو هفته اخیر رسید.

    به گفته مدیر معاملات کالا در بانک استاندارد در توکیو، ریزش قیمت طلا در روز سه‌شنبه بیش از حد بود و اگر گزارش اشتغال آمریکا که اواخر هفته جاری منتشر می‌شود مطلوب باشد، این فلز زرد ممکن است به رکود پایین جدیدی سقوط کند.

    کاهش قیمت طلا در روز سه‌شنبه، بزرگ‌ترین کاهش یک روزه این فلز زرد از سپتامبر سال 2013 بود. این فلز در معاملات روز گذشته پس از اظهارات یک مقام بانک مرکزی آمریکا که موضع موافقان تحکیم سیاست پولی را تقویت کرد و به صعود ارزش دلار منجر شد و همچنین تحت تاثیر آمار اقتصادی مطلوب آمریکا که دورنمای افزایش نرخهای بهره در دسامبر را تقویت کرد، ریزش پیدا کرد.

    جفری لکر، رئیس بانک فدرال ریچموند گفته بود ترجیح می‌دهد نرخ‌های بهره آمریکا بزودی افزایش پیدا کند. طلا معمولا در زمان افزایش نرخهای بهره، با کاهش قیمت مواجه می شود زیرا تقاضا برای این دارایی ارزشمند محدود شده و در عوض دارایی‌های دارای بازده جذابیت سرمایه گذاری پیدا می کنند. همچنین نرخهای بهره بالاتر ارزش دلار را تقویت کرده و به تقاضا برای کالاهایی که به دلار معامله می شوند مانند طلا، لطمه می زند.

    یک معامله‌گر مقیم هنگ‌کنگ به رویترز گفت: غیبت خریداران چینی که در تعطیلات یک هفته‌ای روز ملی چین بسر می‌برند، بازار را از خریدارانی که ممکن است به دنبال خرید ارزان باشند، محروم کرده است.

    بلومبرگ روز سه‌شنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد بانک مرکزی اروپا ممکن است برنامه ماهانه خرید اوراق قرضه 90 میلیارد دلاری را پیش از پایان برنامه تسهیل مقداری پول، به تدریج تعدیل کند. این خبر روغن بیشتری بر آتش ریخت، زیرا تعدیل سیاست‌ تسهیلی برای طلا منفی محسوب می‌شود.

    در میان سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.6 درصد افزایش، به 17.88 دلار رسید. این فلز در معاملات سه‌شنبه پنج درصد سقوط کرده بود که بزرگ‌ترین کاهش قیمت یکروزه از ژانویه سال 2015 بود.

    هر اونس پلاتین برای تحویل فوری حدود یک درصد رشد کرد و به 990 دلار رسید، در حالیکه روز سه‌شنبه به پایین‌ترین قیمت در بیش از سه ماه اخیر نزول کرده بود.

    هر اونس پالادیم برای تحویل فوری، با 0.2 درصد کاهش در 695.40 دلار مقایسه شد.

    برچسب ها