عصر خودرو

صف خودرویی‌ها عرضه شد

عصر بازار- بورس اوراق بهادار تهران دیروز شاهد عرضه‌های سنگین در گروه خودرویی بود که این عامل سبب شد صف خرید این گروه در روز دوشنبه، جمع‌آوری شود.

صف خودرویی‌ها عرضه شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد ، در حالی که بازار سهام در چند روز گذشته شاهد خریدهای گسترده در گروه خودرویی بود، دیروز معامله‌گران در شروع بازار با صف‌های فروش قابل ملاحظه‌ای در این گروه مواجه بودند که این عرضه‌های سنگین منجر به معاملات پر‌حجمی شد.

    در این گروه دیروز سایپا با معامله 317میلیون سهم، ایران خودرو با 148میلیون سهم، زامیاد با 237میلیون سهم، سرمایه‌گذاری سایپا با 61میلیون سهم، پارس خودرو با 52میلیون سهم و ایران خودرو دیزل با 42میلیون سهم شاهد معاملات سنگینی بودند.

    در این فضا اکثر معامله‌گران به آینده و شرایط پیش رو نگاه می‌کنند تا دریابند آیا اقبال صورت گرفته به گروه خودرویی ناشی از انتظار برای انتشار خبرهای جدید است یا خیر؟ در همین حال حضور نقدینگی فعال در گروه مزبور موجب شده تا بازار نظیر انتهای سال گذشته با گمانه‌زنی در مورد احتمال رشد این گروه مواجه باشد، هر‌چند جریان کنونی می‌تواند تنها یک نوسان‌گیری توسط نقدینگی عمده برخی معامله‌گران نیز تلقی شود. اما از سوی دیگر معاملات پر‌حجم نمادهای خودرویی، احتمال کاهش سطح نقدینگی فعال بازار را به دلیل فروش‌های سنگین برخی از سهامداران حقوقی ایجاد کرده است.

    در گروه غذایی دیروز مجلس شورای اسلامی از توضیحات وزیر کشاورزی در مورد وضعیت بازار شکر قانع نشد، در این گروه پس از مدت‌ها از عرضه اولیه کشت و صنعت گلدشت اصفهان این نماد برای دقایقی با تعادل مواجه شد.

    در گروه فلزی ذوب‌آهن، آمار تولید و فروش 5 ماهه محصولات را اعلام کرد و طی آن در برابر تولید بیش از 864 هزار تن قادر به فروش بیش از 667 هزار تن به ارزش 903 میلیارد تومان شده است، به این ترتیب «ذوب» طی 5 ماه اول سال در برابر تولید 864هزار و 67 تن 5 محصول تیرآهن، میلگرد، سایر (نبشی، چهارگوش، ناودانی و...)، کلاف و شمش کالایی، قادر به فروش 667 هزار و 144 تن محصول به ارزش بیش از 903 میلیارد تومان شده است.

    در گروه کانی غیر‌فلزی نیز زمان افزایش سرمایه 1099 درصدی و برگزاری مجمع فوق‌العاده سرامیک‌های صنعتی اردکان اعلام شد. براساس این گزارش، «کسرا» ابتدا برنامه افزایش سرمایه 912درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها داشت اما در آخرین تصمیم هیات‌مدیره و مربوط به 30 تیر، این برنامه را با دو تغییر همراه کرد و طی آن درصد افزایش سرمایه را به حدود 1100 درصد افزایش داد و محل این تامین مالی را علاوه بر مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها از سود انباشته نیز لحاظ کرد.

    با این اوصاف، سازمان بورس مجوز افزایش سرمایه 1099 درصدی از دو محل جذاب مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها و سود انباشته را صادر کرده تا در صورت تصویب سهامداران، سرمایه اسمی 25/ 4 میلیارد تومانی به بیش از 9/ 50 میلیارد تومان برسد. در گروه سیمانی نیز، سیمان تهران از واگذاری مشروط 20 درصد سهام نیروگاه قم خبر داد؛ «ستران» واگذاری این دارایی را مشروط به اخذ موافقت سازمان خصوصی‌سازی دانست و اعلام کرد که در حال حاضر بررسی اثرات واگذاری در صورت‌های مالی مشخص نیست.

    برچسب ها