عصر خودرو

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

عصر بازار- در پی افزایش صادرات ایران و اضافه‌شدن عرضه مازاد جهانی، قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه کاهش یافت؛ این در حالی است که کاهش تولید برنامه‌ریزی شده به محوریت اوپک در ادامه سال جاری کمابیش از قیمت نفت حمایت کرده است.

قیمت جهانی نفت کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، هر بشکه نفت برنت با 18 سنت کاهش نسبت به آخرین جایگاه روز گذشته خود 50 دلار و 70 سنت معامله شد و قیمت هر بشکه نفت وست‌‌تگزاس اینترمدییت با 25 سنت کاهش به 48 دلار و 56 سنت رسید.


    معامله‌گران اعلام کردند با توجه به افزایش فروش نفت خام و میعانات گازی ایران، که در ماه سپتامبر به 2.8 میلیون بشکه در روز رسید (تقریبا برابر با اوج سال 2011 و قبل از اعمال تحریم‌های غرب)، قیمت‌ها کاهش یافته است.

    با وجود این، برخی تحلیلگران می‌گویند ایران برای تقویت تولید بیشتر و رسیدن به سطوح قبل از تحریم‌ها با مشکلاتی مواجه است و همین موضوع باعث شده تا ایران به نوعی با محدودکردن تولید در کنار دیگر اعضای اوپک، نظیر عربستان‌سعودی، موافقت کند.

    این خوش‌بینی وجود دارد که تولیدکنندگان اوپک و همچنین برخی از تولیدکنندگان خارج از این سازمان نظیر روسیه، در ماه نوامبر به یک توافق در خصوص کاهش تولید برسند.

    مورگان استنلی در یادداشتی به مشتریانش نوشت: «در حال حاضر، خوش‌بینی به بازار بازگشته و معامله گران در انتظار تایید هرگونه توافقی میان اعضای اوپکی و یا اضافه شدن اعضای غیراوپکی به این توافق هستند.»

    بانک آمریکا اعلام کرد که عوامل قیمتی مهمی در هفته‌های آینده باید رصد شوند. یکی از این موارد مذاکرات تولید با اعضای غیراوپکی نظیر روسیه است، همچنین آمار موجودی و واردات نفت آمریکا نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

    برچسب ها