عصر خودرو

زیان ده شدن "خریخت" در بودجه امسال

عصر بازار- صنایع ریخته گری ایران با سرمایه ۴۰۰ میلیارد ریال، درآمد هر سهم ۳۰/۱۲/۹۵ را براساس عملکرد ۵ ماهه به صورت حسابرسی نشده منتشر کرد.

زیان ده شدن "خریخت" در بودجه امسال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، به ازای هر سهم" خریخت"  مبلغ 247 ریال زیان پیش بینی شده، این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته به ازای هر سهم مبلغ 1 ریال سود محقق شده بود، همچنین شرکت در عملکرد پنج ماهه به ازای هر سهم 146 ریال زیان محقق کرده که 59 درصد بودجه امسال را پوشش داده و در مدت مشابه سال قبل به ازای هر سهم 36 ریال زیان محقق کرده است.

    گرچه فروش شرکت نسبت به سال قبل 17 درصد افزایش پیش بینی شده اما به دلیل افزایش 34 درصدی بهای تمام شده فروش، سود ناخالص شرکت 95 درصد کاهش می یابد که با کاهش 14 درصدی هزینه های عمومی اداری و افزایش 710 درصدی هزینه های عملیاتی، زیان عملیاتی شرکت 372 درصد بیشتر می شود.

    همچنین هزینه های مالی 17 درصد افزایش، درامد سرمایه گذاریها 84 درصد و درآمدهای متفرقه 97 درصد کاهش پیش بینی شده است، مجموع عوامل مذکور منجر به زیانده شدن شرکت می شود به گونه ای که از 447 میلیون ریال سود خالص شرکت در سال گذشته به مبلغ 98 میلیارد و 995 میلیون ریال زیان خالص امسال می رسد.

    برچسب ها