عصر خودرو

از سوی خزاعی تشریح شد

چشم‌انداز روابط اقتصادی ایران و آلمان

عصر بازار- رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری ایران به تشریح چشم انداز روابط اقتصادی ایران و آلمان پرداخت و تصریح کرد که برخی اختلاف نظرهای سیاسی نباید مانع توسعه روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور شود.

چشم‌انداز روابط اقتصادی ایران و آلمان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، در همایش تجاری ایران و آلمان که امروز 12 مهر در اتاق ایران برگزار شد محمد خزاعی عنوان کرد: قرار است بعد از 15 سال کمیسیون مشترک ایران و آلمان برگزار شود و حدود 10 سند همکاری با حضور آقای گابریل (وزیر اقتصاد آلمان) امضا شود.

    وی ادامه داد: سابقه تاریخی و فرهنگی نشان می دهد که دو ملت ایران و آلمان از روابط بسیار قدیمی برخوردارند و همین امر باعث شد در دوران تحریم هم روابط دو کشور به طور کامل قطع نشود و در سال 2014 و 2015 نیز سطح روابط اقتصادی ایران و آلمان 2.5 میلیارد دلار بوده است اگر چه به دلیل تحریم ها سطح روابط کاهش یافت.

    خزاعی افزود: آقای گابریل از سیستم مالی خواسته اند که با ایران کار کنند و همچنین دولت جمهوری اسلامی از سیستم مالی ایران خواسته تا مسائل مالی را با آلمان حل کند. همچنین با مذاکراتی که در سازمان سرمایه‌گذاری انجام شد همکاری با بیمه هرمس مجددا آغاز شد و مذاکرات برای پوشش‌های بیمه همچنان ادامه دارد.

    رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران اضافه کرد: اختلاف نظرهای سیاسی در برخی مسائل که چندان زیاد نیست بین دو کشور وجود دارد که امری طبیعی است، اما مهم این است که با گفت و گو درک دقیق تری داشته باشیم و همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی مان را گسترش دهیم. چرا که هیچ دو کشوری نیستند که نظرات سیاسی‌شان یکی باشد.

    معاون وزیر اقتصاد تصریح کرد: مطمئنا صنعت ایران می‌تواند از پیشرفت های صنعت آلمان استفاده کند و وزارت اقتصاد، سازمان سرمایه گذاری و سایر وزارتخانه‌ها به طور کامل از گسترش همکاری های اقتصادی و بخش خصوصی آلمان حمایت می‌کند.

    وی ادامه داد: باید تناسبی بین تجارت و سرمایه‌گذاری به وجود بیاید و شرکت‌های آلمانی می‌توانند برای سرمایه‌گذاری از امنیت و امکانات ایران استفاده کنند و صادرات شان را به دیگر کشور منطقه که ایران رابطه خوبی با آن ها دارد انجام دهند. ایران امن ترین و بدون حادثه ترین کشور منطقه است و امروز شاهد هستیم که کشور های دیگر منطقه در ایران سرمایه‌گذاری می کنند.

    رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری اضافه کرد: موضوع دیگر این است که در دو سه سال گذشته با سیاست مدیران تنش‌ها و ناامنی‌های اقتصادی به میزان زیادی کاهش یافته است، تورم در ایران به زیر 10 درصد رسیده و نرخ ارز به ثبات رسیده است که برای سرمایه گذاری حائز اهمیت است، البته هنوز همکاری‌های بانکی با دنیا به صورت 100 درصد راه نیفتاده، اما وضعیت با گذشته متفاوت است.

    برچسب ها